پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۵۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۷۰۶ مورد

دوشنبه ١١ فروردین ١٣٩٩ ساعت ١٢:١٩ ب.ظ   ( بازدید : 515 نفر )

مبارزه با بیماری کووید ۱۹ عزم ملی را می طلبد و اگر بتوانیم در هر جایگاهی با بسیج ملی مبارزه با کرونا همراه شویم، به زودی آن را شکست خواهیم داد.

ملی مبارزه با کرونا همراه شویم، به زودی آن را شکست خواهیم داد. 
به گزارش پایگاه خبری وب دا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: قرنطینه خانگی جزو اصول اساسی کنترل بیماری کرونا ویروس است ، بنابراین آن را جدی بگیریم ، بیشتر در خانه بمانیم تا ایمن باشیم.
دکتر سید احمد هاشمی با بیان این که خوشبختانه استان ما هنوز به مرحله بحرانی دیگر استان ها نرسیده ، اظهار داشت: هر تعدادی که شناسایی می شوند، چند نفر در اطراف خود را آلوده می کنند.
 وی اضافه کرد: اگر فردی مبتلا به کرونا ویروس باشد و در طول یک ماه هیچ مراقبتی نکند، می تواند بیش از ۴۲۰ نفر را آلوده کند و اگر همین فرد ۵۰ درصد تماس های خود را کاهش دهد، این رقم در ماه به ۳۰ تا ۴۰ نفر خواهد رسید. 
وی تأکید کرد: برای حفظ سرمایه ملی و خدمت به کادر پرستاری و نجات جان عزیزان قرنطینه خانگی را در اولویت قرار دهید. 
 وی از ابتلای بالغ بر ۲۰ نفر از پرسنل بهداشتی درمانی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور عموم کودکان هم به این بیماری مبتلا می شوند و می توانند ناقل باشند.
 دکتر هاشمی تصریح کرد: متأسفانه مرگ ومیر کودکان ناشی از کرونا ویروس را در  استان نیز شاهد بودیم، بنابراین برای حفظ سلامت خود ، اطرافیان و کادر درمان در خانه بمانید.


منبع : 1444 ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.