پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۱۳۳ مورد

سه شنبه ١٢ فروردین ١٣٩٩ ساعت ١٢:٥٨ ب.ظ   ( بازدید : 308 نفر )

بهترین روش برای پیشگیری از کرونا در بیماران سرطانی خودمراقبتی و قرنطینه خانگی است.

 به گزارش پایگاه خبری وب دا، کارشناس مسئول واحد بیماری ها و بیماران سرطانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: بیمارانی که در حال حاضر مراحل درمان بیماری سرطان یا تومورهای بدخیم را می گذرانند و در حال شیمی درمانی یا پرتو درمانی هستند، به دلیل استفاده از برخی داروها با نقص سیستم ایمنی مواجه شده و می توانند مستعد ابتلا به کرونا و انواع بیماری های ویروسی باشند . 
دکتر فلورا انفرادی اظهار داشت: اگر متخصص مربوطه و معالج بیمار تشخیص دهد که شیمی درمانی در شرایط حاضر بدون وقفه ادامه پیدا کند و امکان تعویق انداختن آن به دلیل احتمال رشد بیماری و افزایش خطرات ناشی از آن وجود ندارد، این بیماران  باید بسیار بیشتر از افراد عادی در زمینه رعایت بهداشت فردی بکوشند و در هنگام خروج از منزل از ماسک و دستکش استفاده کرده و از حضور در اماکن عمومی بپرهیزند. 
وی همچنین به شستشوی مکرر دست‌ها در این بیماران اشاره و تاکیدکرد : بیماران به جز مراجعه برای اجرای مراحل درمان سرطان از منزل خارج نشوند .
وی اظهار داشت: بیمارانی که درمان سرطان آن‌ها خاتمه پیدا کرده و فقط مراجعات پزشکی را برای بررسی وضعیت خود انجام می‌دهند، بهتر است با توجه به توصیه انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران در شرایط فعلی این معاینات دوره‌ای را به تعویق بیندازند و در فاصله زمانی طولانی‌تری مراجعه به پزشک داشته باشند و با هماهنگی پزشک معالج اگر علائم خاصی ندارند، مراجعات خود را به زمان دیگری موکول کنند.
 وی خاطرنشان کرد:کرونا ویروس در بسیاری از افراد بدون هیچ گونه علائمی بروز می کند، اما اگر یک بیمار سرطانی یا فرد دارای تومور‌های بدخیم به این ویروس مبتلا شود، علائم بسیار شدیدتری را تجربه می کند و ممکن است در نهایت منجر به مرگ شود .
 دکتر انفرادی با بیان این که این بیماران باید بیش از پیش احتیاط کنند، توصیه کرد : بیماران سرطانی بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند و با افرادی که علائم بیماری‌های تب دار و حتی اسهال و استفراغ دارند در تماس نباشند و مصرف دارو‌هایی که پزشک معالج آنها برای تقویت سیستم ایمنی تجویز کرده را جدی بگیرند.
وی درخصوص تبلیغ برخی دارو‌ها و مکمل‌ها به عنوان ابزار پیشگیری از ابتلای بیماران سرطانی به کرونا گفت: این دارو‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی و تجاری دارد و هیچ چیز بهتر از خود مراقبتی نمی‌تواند جلوی ابتلای  به کرونا را بگیرد، البته برخی مکمل های حاوی ویتامین های D و B می تواند تا حدودی برای بیماران سرطانی مفید باشد.


منبع : 1444 ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.