پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۴۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۲۷۴ مورد


۸۰ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با قرنطینه خانگی و مراقبت در منزل بهبود می یابند.

 به گزارش پایگاه خبری وب دا، کارشناس مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اگر فردی در منزل علایم بیماری کووید ۱۹ نظیر تب، گلودرد، تنگی نفس و ... را داشته باشد، بهتر است به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کند و از خدمات و توصیه های مراقبین سلامت و تجویز پزشکان بهره مند شود .
روح الله یزدانی با بیان این که این افراد باید در یک اتاق دارای  تهویه مناسب بمانند و فقط یکی از اعضای خانواده با فرد مبتلا در ارتباط باشد، اظهار داشت: این افراد باید ۱۴ روز با رعایت اصول بهداشتی و کمترین تماس با دیگر افراد در قرنطینه بمانند و اگر بعد از این مدت علایم  بیماری بهبود نیافت و تشدید شد به بیمارستان مراجعه کنند. 
وی تأکید کرد: بقیه افراد خانواده بیمار باید تب خود را کنترل و از ماسک استفاده کنند و مواردی نظیر شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه را رعایت کنند.
 وی خاطرنشان کرد: در خانه ماندن از اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از این بیماری و قطع زنجیره انتقال ایفا می کند و امیدواریم با رعایت همه اصول و قرنطینه خانگی زنجیره انتقال را شکسته و بیماری را مهار کنیم.


منبع : ۱۴۴۴ ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.