پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۰۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۶۴۲ مورد

شنبه ١٦ فروردین ١٣٩٩ ساعت ١٤:٣٧ ب.ظ   ( بازدید : 256 نفر )

ضدعفونی و شستشوی میوه ها و سبزیجات را در شرایط شیوع کرونا ویروس جدی گرفته و با حساسیت بیشتری انجام دهید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، عضو هیات علمی و متخصص تغذیه دانشگاه و رئیس انجمن تغذیه خراسان شمالی با تأکید بر این مطلب گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس شستشوی انواع میوه ها و سبزیجات باهم توصیه نمی شود.
دکتر محمدرضا جلیلوند اظهار داشت: در حال حاضر بهتر است پس از خرید، این اقلام به مدت ۲۴ ساعت در انبار منزل نگهداری شود. 
وی عنوان کرد: با توجه به آن که ممکن است، سبزیجات آلوده به میکروب ها، تخم انگل و در شرایط کنونی، ویروس ها باشند و شرایط ابتلا به بیماری های انگلی و روده ای نظیر اسهال، حصبه، یرقان و انتقال عفونت های ویروسی را فراهم کنند، توجه بیشتر به ضدعفونی و شستشو لازم و ضروری به نظر می رسد.
وی توضیح داد: استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی به ازای هر لیتر آب دو قطره مایع ظرفشویی به منظور انگل زدایی توصیه می شود.
وی اضافه کرد: پس از پایان شستشو و ضدعفونی سبزیجات، شستشوی ظروف مربوطه و سینک ظرفشویی با آب داغ و مایع ظرفشویی ضروری است.
 وی آگاهی از نحوه سالم سازی سبزیجات را ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: پاکسازی، انگل زدایی، گندزدایی، میکروب و ویروس کشی و شستشو جزو مراحل سالم سازی سبزیجات است که باید جدی گرفته شود.
دکتر جلیلوند بیان کرد: به منظور گندزدایی، میکروب کشی و ویروس کشی نصف قاشق چای خوری پرکلرین ۷۰ درصد را درظرف ۵ لیتری پر آب ریخته تا به طور کامل حل و محلول ضدعفونی کننده آماده شود، سپس سبزی های انگل زدایی شده را برای مدت ۵ دقیقه در محلول ضدعفونی کننده آماده شده قرار دهید تا میکروب های آن به طور کامل از بین رود.
وی شستشوی کامل با آب پس از استفاده از پرکلرین را ضروری دانست و اظهار داشت: طبق دستورالعمل مربوطه استفاده از هر نوع ماده ضدعفونی کننده که در داروخانه یا سوپرمارکت وجود دارد، نیز توصیه می شود.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.