پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۷۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۶۹۵۷ مورد

دوشنبه ١٨ فروردین ١٣٩٩ ساعت ١٤:١ ب.ظ   ( بازدید : 296 نفر )

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی خراسان شمالی نسبت به استفاده از مواد شیرین و شیرینی ها، آب میوه های صنعتی، نوشابه های گاز دار، شکر، مربا و قند نوشیدنی ها و خوراکی های محرک مانند قهوه، چای غلیظ، نسکافه و شکلات تلخ در دوران نقاهت کرونا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، نسرین علیزاده در خصوص محدودیت های غذایی در دوران نقاهت بیماری کرونا گفت: از مصرف غذاهای سنگین مانند آش، گوشت، ماکارونی، سوسیس که هضم آن دشوار است پرهیز شود و غذاهای پر چرب و یا سرخ کرده مانند سالاد الویه، سیب زمینی سرخ شده، پنیر پیتزا ،انواع کوکو و کتلت و مصرف انواع فست فود و غذاهای آماده فرآوری شده محدود شود.
وی ادامه داد: استفاده از ترشی جات و سرکه که سبب خشکی دستگاه تنفسی و تحریک آن می شود ممنوع و مصرف نمک و شوری ها و غذاهای کنسروی شور نیز محدود شود.
علیزاده توصیه کرد: مصرف شیر و لبنیات که ایجاد موکوس در دستگاه تنفسی می کند به جز نوع پروبیوتیک آن، رب گوجه فرنگی، فلفل و انواع سس های تند و سس خردلمحدود شود.
وی نسبت به از استفاده از روغن هایی مانند زیتون، کلزا، کنجد و روغن آفتابگردان و ... برای سرخ کردن مواد غذایی هشدار داد.
علیزاده توصیه کرد: استفاده  از روغن ها و چربی های حیوانی شامل کره، پیه، دنبه و غیره ... نیز محدود شود.
مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی یادآور شد: محدودیت ها و رژیم های غذایی ویژه در افرادی که بیماری زمینه ای دارند مانند دیابت، فشار خون بالا تداوم یابد.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.