پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۴۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۲۰۴ مورد

یكشنبه ٢٤ فروردین ١٣٩٩ ساعت ١٣:٣٠ ب.ظ   ( بازدید : 249 نفر )

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن تبریک روز دندانپزشک، درمان بیماری‌های دهان و دندان را عامل موثری در ارتقای سطح سلامت، پیشگیری و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه و عاملی موثر در ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه دانست.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر جمشید ربانی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان از شاخه های مهم بهداشت عمومی است که در سلامت کلی افراد تاثير بسزايی دارد.
وی ادامه داد: واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی با هدف تأمين، حفظ و ارتقای سطح سلامت دهان و دندان جامعه تحت پوشش با اولويت آموزش و ارائه خدمات دندان‌پزشکی پيشگيری اوليه و ثانويه ايجاد شده است.  
وی با بیان اینکه این واحد زیر نظر مستقیم معاونت بهداشتی و به‌صورت گروه مستقل فعالیت دارد، گروه‌های گيرنده خدمات را شامل گروه‌های هدف کودکان زير 6 سال، کودکان 6-12 سال و مادران باردار و شيرده تا يکسال بعد از زايمان و  ساير مراجعين عنوان کرد. 
دکتر ربانی نظارت بر مراكز بهداشتي و درماني شهري و روستائي داراي واحد بهداشت دهان و دندان، دريافت آمار و برنامه عملياتي واحد بهداشت دهان و دندان شهرستان ها و دريافت شاخص هاي بهداشت دهان و دندان شهرستان ها را از وظایف این واحد برشمرد.
وی همچنین آموزش بهداشت دهان و دندان پرسنل دانشگاه، آموزش عموم جامعه از طريق برگزاري برنامه هاي آموزشي راديو تلويزيوني و چاپ هشدارهاي بهداشتي در روزنامه، حضور كارشناسان شبكه های بهداشت از طريق برگزاري جلسات آموزشي و چاپ و توزيع پمفلت در موضوعات دندانپزشكي را از دیگر برنامه های آموزشی این واحد ذکر کرد.
مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی با بیان اینکه همكاري با سازمان آموزش و پرورش جهت اجراي طرح ترميم دندان دانش آموزان از اقدامات برون بخشي واحد است، از همکاری با سایر نهادها از جمله بيمه خدمات درماني، سازمان تأمين اجتماعي و كميته امداد امام خمینی(ره) خبر داد.
دکتر ربانی همکاری با  اداره بهزيستي جهت اجراي طرح پيشگيري از پوسيدگي دندان كودكان تحت پوشش مهد كودك ها، جلوگيري از فعاليت افراد غير مجاز در امور دندانپزشكي، انجام طرح هاي تحقيقاتي، بررسي شكايات و تدوين برنامه عملياتي ساليانه و تقسيم دندانپزشكان به مراکز بهداشتی و درمانی را از دیگر وظایف گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی عنوان کرد.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.