پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۸۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۲۷۰ مورد

سه شنبه ٢ اردیبهشت ١٣٩٩ ساعت ١٣:٤ ب.ظ   ( بازدید : 228 نفر )

مدیر بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پس از افزودن مشاوره‌های روانشناسی به سامانه 4030، از روز گذشته مشاوره تغذیه نیز از طریق این سامانه ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، نسرین علیزاده اظهار کرد: با همکاری مشاورین تغذیه از مراکز جامع سلامت دانشگاه های سراسر کشور و با راهبری دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت و شرکت احسان برکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)و مدیران محترم تغذیه معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، این مجموعه هدایت راه اندازی شد.
وی گفت: شهروندان می توانند با شماره گیری 4030 و انتخاب کلید 6 به مشاورین تغذیه متصل شده و سوالات کرونایی خود را در حوزه تغذیه مطرح کنند.
علیزاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دریافت کافی مواد غذایی و رعایت تعادل و تنوع در مصرف منجر به تقویت سیستم ایمنی و بازگشت سریع تر سلامتی می شود، توصیه کرد: رعایت رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری شامل میوه، سبزی، نان و غلات سبوس دار، حبوبات، ماهی و مرغ و مصرف کم گوشت قرمز برای تسریع در بهبودی در این ایام مصرف شود.
وی تاکید کرد: دریافت کافی انواع ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌ها، املاح معدنی و دریافت کافی منابع پروتئینی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک کرده و هرچه تغذیه مناسب‌تر باشد، مقاومت بدن در مقابل بیماری کرونا بهتر خواهد بود.
وی یادآور شد: شهروندان در ایام شیوع کرونا ضمن تماس با مشاوران تغذیه، از نحوه چگونگی دریافت کالری و رعایت رژیم های غذایی مطلع شوند تا از بروز هرگونه تهدیدی پیشگیری شود.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.