پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۲۶۷ مورد

دوشنبه ٥ خرداد ١٣٩٩ ساعت ٢:٤٣ ق.ظ   ( بازدید : 667 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت های غیر ضروری تاکید کرد.

به گزارش وبدا دکتر سید احمد هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی یادآور شد: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

وی با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه گیری های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر پنجم خرداد، 1993 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که شامل 889 نفر بستری و 1095 نفر سرپایی می باشند و تعداد آمار فوتی ها نیز به 126 نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 1044 نفر، شیروان 235 نفر، فاروج 124 نفر، مانه و سملقان 195 نفر، جاجرم 60 نفر، گرمه 34 نفر، راز و جرگلان 123 نفر و اسفراین 178 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 724 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش 2707 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 146 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.