پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۳۱۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۳۴۱ مورد

چهارشنبه ٧ خرداد ١٣٩٩ ساعت ١٤:٤ ب.ظ   ( بازدید : 285 نفر )

کارشناس پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای برنامه های پیشگیری از شروع مصرف دخانیات باید از سنین پایین آغاز شود.

به گزارش وبدا جمیله کوهی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر 8 ثانبه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهد در حالی که استنشاق تحمیلی دود حاصل از دخانیات برای سلامتی بسیار مضر است و ضرر آن به افراد غیر سیگاری نیز منتقل می شود.

کوهی افزود: بیش از 1000 ماده شیمیایی خطرناک در دود سیگار وجود دارد که بیش از 50 نوع از این مواد سرطانزا بوده و استشاق تحمیلی آن  باعث ابتلای افراد به بیماری های قلبی و عروقی، گوارشی و تنفسی شده و در نتیجه منجر به مرگ می شود.

وی تاکید کرد: رابطه بین استعمال دخانیات با بیماری های قلبی و عروقی به شکل صحیح بین مردم با سطح آگاهی عادی مطرح نشده است و ارائه اطلاعات بیشتر باعث کاهش میزان مرگ و میر خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که مطالعات جهانی نشان داده متوسط عمر افراد سیگاری 10 سال کمتر از افراد غیر سیگاری است افزود: هر نخ سیگار 3 دقیقه از عمر فرد سیگاری را می کاهد.

کوهی یادآور شد: اجرای برنامه های پیشگیری از شروع مصرف دخانیات، یا همان نه گفتن به تجربه دخانیات، باید از سنین پایین آغاز شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.