پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۲۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۶۶۹ مورد

چهارشنبه ٧ خرداد ١٣٩٩ ساعت ٧:٥ ق.ظ   ( بازدید : 796 نفر )

عصر امروز با حضور دکتر محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده امام جمعه آشخانه و جمعی دیگر از مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ ارتقا بیمارستان 32 تختخوابی پورسینا آشخانه به 64 تختخوابی زده شد.

به گزارش وبدا، دکتر محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در این آیین گفت: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری پروژه بیمارستان 64 تخت خوابی مانه و سملقان بود که قابل ارتقا به 96 تخت خواب نیز می باشد و سعی ما بر این است که با کمک به حوزه بهداشت و درمان تلاش شود ضمن تسریع در زمان ساخت پروژه، ادامه فاز توسعه به 96 تخت خواب بدون فوت وقت عملیاتی شود.

.بسیار خوشحالم که توانستیم کلنگ پروژه ای را در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم استان بزنیم.

دکتر شجاعی با بیان اینکه حق مردم است که از شرایط بهداشت و درمان بهتری برخوردار باشند ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های ما احداث بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان بود که با نشستی که با سردار سلامی فرمانده سپاه برگزار شد پروژه احداث این بیمارستان با کمک سپاه قطعی شد.

شجاعی از تلاش ها و پیگیری های دکتر هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و تمامی کارکنان بهداشتی و درمانی استان و مسئولین محلی شهرستان برای انجام این پروژه قدردانی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این مراسم گفت: برای ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه از 32 به 64 تختخوابی، اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

دکتر  سید احمد هاشمی یادآور شد: تامین اعتبار این پروژه از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال 98 است که تاکنون 30 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

به گفته وی طرح ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه در مساحت 3 هزار و 412 متر مربع خواهد بود که اجرای آن 15 ماه طول خواهد

کشید.

وی یکی از شاخص های بهداشت و درمان را تخت بیمارستانی دانست و به این موضوع اشاره کرد که در سنوات گذشته و در قالب طرح تحول سلامت، در حوزه سلامت ارتقا خوبی داشته ایم ولی با این حال نیاز است به شاخص های کشوری برسیم.

به گفته وی در استان به ازای هر هزار نفر، تنها 1.69 تخت بیمارستانی وجود دارد و این میزان از شاخص کشوری پایین تر است.

دکتر هاشمی با بیان این که باید تلاش کنیم و قدم های بزرگی برداریم تا مردم دغدغه ای برای مسائل درمانی نداشته باشند، به سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و افزود: در شروع کار طرح تحول سلامت، این طرح نواقصی داشت و در ابتدا انتظارات و توقعات مردمی را برآورده نمی کرد و به همین دلیل با توجه به شاخصه های عقب افتادگی، برنامه ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه در سفر

رئیس جمهوری به استان مطرح شد.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم تا به تعداد تخت های بیمارستانی شهرستان و استان افزوده شود و دغدغه درمانی مردم کاهش یابد.

امام جمعه شهرستان مانه و سملقان نیز در این آیین گفت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است یکی از شاخص های توسعه در کشور، توسعه مراکز درمانی و بیمارستان ها است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی احمدزاده خاطرنشان کرد: حل مشکلات جاده ای و حمل و نقل، مسائل بهداشتی و بیمارستان و معضلات کشاورزی سه دغدغه اصلی مردم در این شهرستان است.

وی همچنین از تلاش های شبانه روزی کارکنان بهداشت و درمان و بخش مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا در استان و شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است این پروژه که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری است در مساحتی بالغ بر 3 هزار و 412 متر مربع با تخصیص بودجه ای بالغ بر 200 میلیارد ریال طی 15 ماه احداث خواهد شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.