پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۶۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۱۵۷ مورد

دوشنبه ٢ تیر ١٣٩٩ ساعت ٢:٢٢ ق.ظ   ( بازدید : 458 نفر )

استفاده از الکل نه تنها در پیشگیری از عفونت بند ناف نقشی ندارد، بلکه افتادن آن را نیز به تاخیر می اندازد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: توجه به وضعیت بند ناف در ساعات نخست پس از تولد ضروری است و اگر به طور تصادفی بند ناف خوب بسته نشده باشد ، احتمال خونریزی وجود دارد.

دکتر اکرم موسوی، دست های آلوده مراقبین را شایع ترین و مهم ترین راه انتقال عفونت به ناف نوزاد اعلام کرد و اظهار داشت: پس از افتادن بند ناف تا زمان بسته شدن محل جراحت و بهبود کامل ناف ممکن است ترشحات موضعی بدون بو مشاهده شود که این ترشحات عفونی نبوده و فقط در این زمان ناف نوزاد مستعد عفونت است.

وی شایع ترین دوره خطر انتقال عفونت را دو تا سه روز اول عمر برشمرد و عنوان کرد: زمان طبیعی افتادن بند ناف بین 5 تا 15 روز است و استفاده از بتادین به دلیل توانایی جذب بالای پوست و وجود ید در آن و احتمال خطر ابتلا به کم کاری گذرای تیروئید توصیه نمی شود.

وی به روش های پیشگیری از عفونت ناف اشاره و خاطرنشان کرد: شستن دست ها قبل از مراقبت نوزاد، خشک و تمیز نگه داشتن بند ناف، جلوگیری از تماس ناف با ادرار و مدفوع و مواد آلوده، بستن پوشک نوزاد زیر ناف و ... بهترین روش های پیشگیری از عفونت ناف است.

موسوی با بیان این که مراقبت از ناف نوزاد نیاز به تجویز هیچ دارویی به منظور پیشگیری از بروز عفونت ندارد، تاکید کرد: از هیچ گونه مواد گیاهی یا خانگی برای ناف نوزاد استفاده نکنید.


منبع : 1444 ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.