پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۴۶۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۶۸۱۱۹ مورد

چهارشنبه ٤ تیر ١٣٩٩ ساعت ١٢:٣١ ب.ظ   ( بازدید : 257 نفر )

کارشناس پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: پیشگیری و محو پدیده اعتیاد در جامعه به یک بسیج عمومی همگانی نیاز دارد تا جلوی پیشرفت این پدیده را بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، جمیله کوهی با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اعتیاد به معنای عادت کردن است و همان طور که ترک کردن عادت می تواند برای فرد مشکلاتی را ایجاد کند، ترک کردن اعتیاد نیز برای بیمار دردسرساز است.

وی بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مشکلات بهداشتی و اجتماعی قرن حاضر و از مهم ترین دغدغه های فکری و جزو ناگوارترین آسیب های اجتماعی است.

کوهی ادامه داد: اعتیاد نه تنها منجر به آسیب های شدید و عمیق جسمی و روانی در فرد مبتلا می شود بلکه آسیب های اجتماعی متعدد نظیر طلاق، بزهکاری و بیکاری را به همراه دارد.

کوهی با بیان اینکه پیشگیری و محو پدیده اعتیاد در جامعه به یک بسیج عمومی همگانی نیاز دارد، گفت: به همان اندازه که این پدیده شیوع پیدا کرده به همان اندازه هم تلاش و کوشش نیاز است تا جلوی پیشرفت آن را بگیریم.

وی درخصوص مراحل مبتلا شدن فرد به اعتیاد بیان کرد: اعتیاد سه مرحله دارد؛ مرحله اول آن آشنایی است که این مرحله با تشویق دیگران به ویژه دوستان ناباب یا از روی غرور و کنجکاوی خود فرد شروع می شود.

وی افزود: شک و تردید مرحله دوم است که در این مرحله فرد به مبارزه با امیال خود می پردازد که آیا این کار درست است یا نه و مرحله سوم، مرحله اعتیاد واقعی است که در این مرحله علائم اعتیاد ظاهر می شود و فرد و زندگی وی را احاطه می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.