پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۳۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۷۶۵۷ مورد

شنبه ١١ مرداد ١٣٩٩ ساعت ١٢:٣٢ ب.ظ   ( بازدید : 189 نفر )

کارشناس سلامت جوانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خواب آلودگی ناشی از اختلالات خواب شبانه که منجر به خستگی، سردرد و کاهش سطح هوشیاری فرد می شود، از بزرگ ترین عوامل ایجاد حوادث و تصادفات جاده ای است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر فاطمه عبدل آبادی اظهار کرد: برخورداری از میدان دید خوب اهمیت ویژه ای در هنگام رانندگی دارد و متاسفانه عده ای از افراد که دارای گواهینامه با عینک هستند زمان رانندگی از عینک استفاده  نمی کنند و این مساله موجب خطای دید و بروز تصادف می شود.
وی با بیان اینکه پزشکان، اختلال در سیستم گردش خون را به عنوان یکی از مشکلات موجود برای رانندگان نام بردند، گفت: باید با رعایت توصیه های پزشکی، مشکلات جسمی ناشی از این اختلال را به حداقل رساند.
عبدل آبادی ادامه داد: حین رانندگی های طولانی ممکن است اندام ها دچار درد و خستگی بیش از حد شوند و در رابطه با خانم ها به خصوص زمان استفاده از کفش های نامناسب نظیر کفش های پاشنه دار این مشکل حاد تر است و در این حالت رانندگی سخت تر می شود.
وی خواب آلودگی ناشی از اختلالات خواب شبانه که منجر به خستگی، سردرد و کاهش سطح هوشیاری فرد می شود را از بزرگ ترین عوامل ایجاد حوادث و تصادفات جاده ای دانست و گفت: پزشکان معتقد هستند دلایل بسیار متفاوتی مانند افسردگی، چاقی، بد خوابی و کم خوابی منجر به این امر می شود.
عبدل آبادی افزود: جوانانی که به علل مختلف مانند وزن زیاد و چاقی به خصوص در ناحیه گردن، ناهنجاری های فک بالا و پایین، بزرگی زبان و تنگی راه های هوایی در شبانه روز دارای خواب کافی نیستند در طول روز دچار خستگی، سردرد، بی حوصلگی و کاهش میزان هوشیاری می شوند که این حالت ها می توانند منجر به ایجاد اختلال در کارهای روزمره و حوادث شود.
وی با اشاره به اینکه خواب آلوده بودن راننده و مصرف داروهای مسکن باعث خطای دید می شود، عنوان کرد: رانندگی با حالت خستگی و در مدت طولانی، زمان عکس العمل راننده را افزایش می دهد و بویژه ساعات زیاد رانندگی، نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف مواد افیونی هم درک راننده را پایین خواهد آورد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.