پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۰۱۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۸۰۶ مورد

یكشنبه ١٢ مرداد ١٣٩٩ ساعت ١٤:٩ ب.ظ   ( بازدید : 653 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نمونه برداری کووید 19 برای PCR فقط با تایید پزشک و در مراکز نمونه گیری قابل انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر افشین دلشاد با اشاره به تست PCR اظهار کرد: این تست نشان می دهد که در حال حاضر فرد به کرونا ویروس ایجادکننده کووید-19 مبتلا است یا خیر.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه رعایت فاصله فیزیکی و نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا ضرورت زیادی دارد و در برخی آزمایشگاه ها، صف های طولانی به وجود می آید ممکن است افراد سالم در این تجمعات مبتلا شوند.
دلشاد تأکید کرد: افراد هنگام مراجعه به آزمایشگاه‌ ها حتما باید ماسک به همراه داشته باشند و نظافت دست‌ ها و فاصله‌ گذاری فیزیکی را رعایت کنند.
دلشاد با بیان اینکه نمونه برداری کووید 19 برای PCR فقط با تایید پزشک و در مراکز نمونه گیری قابل انجام است، ادامه داد: مراجعه بیش از اندازه به این مراکز علاوه بر امکان ابتلا افراد به این بیماری باعث افزایش بار کاری این مراکز می شود.
وی با بیان اینکه انجام تست PCR بنا به پروتکل های ارسالی وزارت بهداشت در حال حاضر در افراد بی علامت و با حال عمومی خوب انجام نمی گیرد و فقط برای بیماران بستری و بیماران خاص به تائید پزشک مرکز قابل انجام است. 
دلشاد افزود: آزمایش PCR کرونا کاملا اختصاصی و در آزمایشگاه های مخصوص مجهز قابل انجام است و کلیه ظرفیت های موجود استان در این زمینه به کار گرفته شده است . 
وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به شدت پیگیر افزایش ظرفیت آزمایشگاهی استان است ولی متاسفانه با توجه به شیوع بالای این بیماری موارد نمونه های ورودی فراتر از ظرفیت توان انجام آزمایشات استان بوده و این امر باعث تاخیر در جوابدهی آزمایشات شده است و بخش خصوصی در این زمینه فعال نیست.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.