پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۵۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۹۲۷۵ مورد

سه شنبه ١٤ مرداد ١٣٩٩ ساعت ١٢:٥٨ ب.ظ   ( بازدید : 566 نفر )

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا از طریق شیرمادر منتقل نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر قاسم بیانی اظهار کرد: هیچ اطلاعات موثقی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق شیر مادر مبتلا به کووید۱۹ به شیرخوار خود وجود ندارد و تا کنون هیچ موردی با این علت ابتلا گزارش نشده است.

وی بیان کرد: شیرمادر بهترین منبع تغذیه برای اکثر شیرخواران است و در این دوران همه گیری مادران را به انجام این کار تشویق می کنیم و از آنها می خواهیم اقدامات احتیاطی اساسی را برای حفظ ایمنی شیرخوار خود رعایت کنند.

دکتر بیانی افزود: در مطالعات انجام شده که در مجلات معتبری از قبیل  The Lancet به چاپ رسیده است، اثری از وجود ویروس کرونا در شیر مادر، خون بند ناف، مایع آمنیونیک (مایعی که دور جنین در هنگام بارداری وجود دارد) یا ترشحات گلوی نوزاد تازه متولد شده مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مادرشیردهی که علائم ویروس کرونا را دارد یا تست کووید ۱۹ او مثبت بوده باید با رعایت تمام اقدامات احتیاطی ممکن مانع از سرایت ویروس به شیرخوار خود شود.

دکتر بیانی توصیه کرد: این مادران می بایست هنگام شیردهی پیش از لمس کردن نوزاد دستان خود را طبق پروتکل های اعلام شده با آب و صابون شستشو داده و حتما هنگام شیردهی از ماسک مناسب استفاده کنند.

وی خطاب به این مادران گفت: اگر می خواهید شیر را بدوشید، پیش از لمس کردن هر بخشی از پمپ شیر دوش یا بطری جمع آوری شیر دستان خود را بشویید و بعد از هربار استفاده، از توصیه های مربوط به استریل کردن شیردوش پیروی کنید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.