پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۱۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۳۸۷ مورد

چهارشنبه ١٥ مرداد ١٣٩٩ ساعت ١٠:٣١ ق.ظ   ( بازدید : 629 نفر )

جلسه دوم کمیته اضطراری پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با حضور سرپرست دانشکاه علوم پزشکی خراسان شمالی و معاونین و مدیران شبکه های بهداشت شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ابتدای جلسه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کرونا در خراسان شمالی ارائه کرد و گفت: مراجعه غیرضروری افراد به مراکز 16 ساعته باعث ازدحام و افزایش نمونه گیری غیرضروری شده است.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: مراجعه این افراد باعث ازدحام در این مراکز شده و با توجه به حضور ناقلین، امکان شیوع و مبتلا کردن افراد سالم افزایش می یابد.

وی افزود: بر اساس آمار موجود، میزان مرگ و میر در مبتلایان به کووید 19 در افرادی که نسبت به ماسک زدن و شرکت در تجمعات کم توجه بودند بیشتر است.

دکتر هاشمی با انتقاد از برگزاری مخفیانه برخی از مراسمات و جشن ها در باغ ها و پیلوت ها گفت: متاسفانه محدودیت ها از سوی برخی از افراد جدی گرفته نمی شود که متاسفانه این موضوع باعث شده است که برخی از مجالس شادی برگزار شده در کشور تبدیل به مراسم عزا شود.

وی خطاب به روسای شبکه بهداشت در سطح استان تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی که باعث به خطر افتادن سلامت مردم شود، به سرعت با هماهنگی های پیش بینی شده اقدامات جدی لازم را انجام دهید.

دکتر هاشمی بیان کرد: طی یک ماه اخیر با برگزاری تجمعات در سطح استان، این بیماری گسترش و وضعیت استان قرمز شد، بنابراین در ستاد استانی مدیریت کرونا مصوباتی را تعیین و محدودیت هایی اعمال شده، ولی متاسفانه در عمل کم کاری شده است به همین دلیل از تمامی مسئولان و مدیران مراکز بهداشت سطح استان می خواهم که با شدت بیشتری وارد عمل شوند.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با کسانی که تخلف می کنند نباید کوتاهی شود، گفت: با تعطیلی تالارها و رستوران ها، مردم مراسمات خود را در منازل برگزار می کنند و باید در این خصوص شورای تامین شهرستان ها با این موارد برخورد کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کنکور و امتحانات پیش رو گفت: در شهرستان هایی که این آزمون ها برگزار می شود باید پروتکل هایی که از سوی وزارت خانه ابلاغ می شود به شدت رعایت شود تا کسی در این آزمون ها دچار مشکل نشود.

وی یادآور شد: تمامی شهرستان ها به جز راز و جرگلان براساس تعداد موارد بستری در سه هفته گذشته در وضعیت قرمز دارند.

وی سپس به برگزاری آیین عزاداری محرم اشاره و بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا اقدام خواهد شد.

هاشمی مطب پزشکان را یکی از آلوده ترین مکان ها برای ابتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: باید نوبت دهی در مطب ها به گونه ای باشد که تجمعی وجود نداشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه جلسه اظهار کرد: برای کاهش آمار ابتلا به کرونا اولویت اول فاصله گذاری اجتماعی و کم کردن تجمعات و بعد از آن استفاده از ماسک است بنابراین در هر جایی که امکان کاهش تجمع وجود دارد باید این کار انجام شود.

دکتر افشین دلشاد بیان کرد: استان ما جزو استان های وضعیت قرمز است ولی در حوزه رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جزو استان های میانه هستیم و این اصلا خوب نیست.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.