پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۸۴۹ مورد

دوشنبه ١٠ شهریور ١٣٩٩ ساعت ١٢:٢٩ ب.ظ   ( بازدید : 336 نفر )

پزشک فوق تخصص غدد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تپش قلب و اضطراب دو علامت شایع پرکاری تیروئید است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر حبیبه سادات شاکری یادآور شد: اختلالات تیروئید در زنان شایع تر از مردان است و دلایل متعددی باعث ایجاد آن می شود.

دکتر شاکری، بیماری گریوز را شایع ترین دلیل ایجاد پرکاری تیروئید برشمرد و اظهار داشت: بیماری گریوز نوعی بیماری خودایمنی بوده که با ترشح بیش از حد هورمون ها همراه است .

وی به دیگر علایم و نشانه های پرکاری تیروئید اشاره و عنوان کرد: سردرد، ریزش موها و ابروها ، لرزش دست ها، پرخونی و گرمی بدن، احساس گرفتگی ، دلتنگی و بی قراری ، اختلالات خواب ، خلق تنگ ، ضعف عضلانی و خستگی و ... از علایم و نشانه های تیپیک پرکاری تیروئید است.

این و عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: اسهال و سرگیجه بی دلیل، ایجاد سنگ های کلیوی، تهوع و استفراغ با دلایل نا مشخص، کلسیم خون بالا و سایکوز نیز می تواند از علایم پرکاری تیروئید باشد که با انجام آزمایش به موقع می توان از ابتلا به آن اطمینان حاصل و با شروع درمان به موقع از عواقب جبران ناپذیر بیماری پیشگیری کرد.

دکتر شاکری با بیان این که پرکاری تیروئید در افراد مسن با افسردگی و بی حالی خود را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: پرکاری تیروئید گاهی اوقات شدید بروز می کند و باعث کاهش وزن زیاد، مشکلات تنفسی، ناراحتی های قلبی و ... می شود.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.