پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۲۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۶۷۶ مورد

دوشنبه ١٧ شهریور ١٣٩٩ ساعت ١٣:١٤ ب.ظ   ( بازدید : 453 نفر )

موز رسیده و سیب پخته دو ماده غذایی مناسب برای مبتلایان به اسهال است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مسئول تغذیه بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: موز رسیده به دلیل دارا بودن املاح مفید به ویژه پتاسیم به تامین الکترولیت های از دست رفته در طول دوره  اسهال کمک می کند.

مهسا شمشیرگران افزود: موز حاوی فیبرهای محلول در آب به نام پکتین بوده که سبب جذب مایعات داخل روده ها می شود، همچنین برخی ترکیبات موجود در موز خاصیت پروبیوتیکی داشته و باعث رشد باکتری های مفید داخل روده بزرگ می شود.

وی مصرف برنج را در مبتلایان به اسهال مفید دانست و اظهار داشت: برنج سفید به راحتی در دستگاه گوارش هضم شده و به روده های پرکار در زمان اسهال استراحت می دهد وهمچنین سبب قوام دهی به مدفوع شل می شود.

شمشیرگران با بیان این که مصرف نان سفید در زمان اسهال بهتر از نان سبوس دار است، عنوان کرد: مصرف نان تست ، برشته و نان سفید بهتر و مناسب تر از نان کامل و سبوس دار است، زیرا بیشتر سبوس در نان سفید استخراج شده است و آن را برای هضم در دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ مناسب تر می سازد .

وی خاطرنشان کرد: مصرف سیب زمینی به دلیل کم بودن میزان فیبر و هضم راحت آن به شکل آب پز و بخارپز  با کمی نمک و بدون روغن به مبتلایان به اسهال توصیه می شود.


منبع : ت2-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.