پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ١٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۲۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۴۹۷۰۸ مورد

دوشنبه ٣١ شهریور ١٣٩٩ ساعت ١٤:٧ ب.ظ   ( بازدید : 227 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: والدین با یادگیری مهارت های ارتباطی باعث افزایش اعتماد به نفس در فرزندان می شوند

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکترافشین دلشاد با اشاره به نقش والدین در پیشگیری از اعتیاد فرزندان به مواد مخدر و روان گردان اظهار کرد: قبل از این که فرزند، اطلاعات مربوط به مواد اعتیادآور را به غلط از اطرافیان کسب کند، والدین باید به فرزندان خود در خصوص عواقب و خطرات اعتیاد توضیح دهند.

وی ادامه داد: آموزش قبل از سن بحرانی بوده و زمان مناسبی به گفت و گو اختصاص داده شود همچنین بیش از اندازه و اغراق آمیز فرزندان را از مواد مخدر نترسانید و عکس العمل تندی به این موضوع نشان ندهید.

دکتر دلشاد تاکید کرد: والدین باید اطلاعاتی در مورد انواع مواد اعتیاد، نحوه مصرف آن ها، علل و عوامل موثر در شروع اعتیاد و خطرات، عوارض و علائم مصرف مواد مخدر را کسب کنند.

وی با بیان این که والدین باید مهارت های تربیتی خود را افزایش دهند، گفت: یادگیری مهارت های ارتباطی باعث افزایش اعتماد به نفس در فرزندان می شود همچنین بهترین راه جلوگیری از رفتار ناشایست فرزند، گذراندن وقت بیشتر با او است.

دکتر دلشاد توصیه کرد: والدین برای فرزندان خود یک الگوی واقعی باشند و برای او درستکاری، صداقت، تواضع و تمامی صفات مثبت را به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به این که در خانواده قوانین مشخص و روشن وضع شود، افزود: عواقب متناسب برای سرپیچی از قوانین وضع و درباره عواقب آن با نوجوانان صحبت شود همچنین والدین باید میان استقلال فرزندان و کنترل رفتار آن ها تعادل برقرار کنند.

م2355


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.