پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۰۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۷۹۱۴۸ مورد

دوشنبه ٧ مهر ١٣٩٩ ساعت ١:٤١ ق.ظ   ( بازدید : 193 نفر )

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: ویروس کرونا در کودکان با رعایت نکردن موازین بهداشتی توسط آنان به دلیل اقتضای سنی با سرعت بالایی در بینشان گسترش می یابد و این گروه می توانند به راحتی نقش قطعه کامل کننده زنجیره انتقال ویروس به جمعیت پرخطر، سالمندان و زنان باردار خانواده را بازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر سیده معصومه هاشمی با اعلام این خبر گفت: متاسفانه تصور نادرستی در جامعه از کاهش اهمیت کرونا در کودکان و نوجوانان در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد: براساس آمار و نظر پزشکانی که در سطح شهرستان شیروان به ویزیت و درمان کودکان می پردازند این بیماری به طور شایع در این گروه سنی وجود دارد و در ماه های اخیر بشکل مشکلات تب دار، تنفسی و گوارشی تظاهر یافته است.

دکتر هاشمی اظهار داشت: در شهرستان شیروان از ابتدای شروع این بیماری تاکنون درصد قابل توجهی از افراد زیر 20 سال مشکوک به کووید 19 که از آنان تست تشخیصی گرفته شد، مثبت بوده اند و این در حالی است که در گروه سنی زیر 18 سال براساس دستورالعمل کشوری نمونه گیری بسیار کمتر از جمعیت بزرگسال است و اگر از این گروه جمعیتی همانند بزرگسالان آزمایش کرونا گرفته شود، تعداد مبتلایان رقم بالایی خواهد بود.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.