پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۰۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۶۳۰ مورد

دوشنبه ١٤ مهر ١٣٩٩ ساعت ١٢:٣٣ ب.ظ   ( بازدید : 838 نفر )

برای رسیدن به سلامت روان علاوه بر نبود بیماری ها و احساسات منفی باید به احساسات مثبت توجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: سلامت روان نه تنها نبود بیماری های روانشناختی نبوده، بلکه افزایش احساس بهزیستی، خشنودی، شادی و رضایت در فرد است.

گلناز وحیدی افزود: فردی که در کار، زندگی، عشق ورزیدن و ... احساس رضایت داشته باشد دارای سلامت روان است.

وی به نقش کلیدی زنان در خانواده اشاره و عنوان کرد: زنان به دلیل نقش پر رنگی که در محیط خانواده و جامعه دارند، باید توجه ویژه ای به سلامت روان خود داشته باشند تا بتوانند احساسات و انرژی مثبت را به اعضای خانواده انتقال دهند.

وی با بیان این که برای رسیدن به احساس خشنودی و رضایتمندی به یک محیط بدون چالش یا افراد حمایت کننده نیاز نداریم، اظهار داشت: نخستین و مهم ترین گام مهم در این راستا، شناسایی احساسات، نیازها و ... است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی یادآور شد: فردی می تواند انرژی روانی خود را حفظ کند که به همه جنبه های روان خود توجه داشته باشد و بداند نیاز به تفریح نیز همانند نیاز به کار دارای اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: مادرانی که بتوانند به رضایت و خشنودی برسند، می توانند فرزندان شاد و خشنودی را تربیت کنند، بنابراین برای رسیدن به سلامت روان و احساس رضایتمندی باید تلاش کرد و هر روز گام موثری در این زمینه برداشت.


منبع : ت2-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.