پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۰۰۷ مورد

دوشنبه ١٤ مهر ١٣٩٩ ساعت ١٤:١١ ب.ظ   ( بازدید : 404 نفر )

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: والدین می توانند با مراقبت و علاقمندی بیشتر، استرس فرزندان خود را کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر مریم پورآدینه اظهار کرد: در دوران پاندمی کرونا، بزرگسالان می توانند احساسات خود را کنترل و صبورانه عمل کنند، اما کودکان معمولا در شرایط نامطلوب دچار سر درگمی می شوند و بسیار وابسته به دیگران و بر طبق رفتار افراد پیرامون خود عمل می کنند که در این مواقع برای کودکان پنهان کردن رفتار خود دشوار است.

وی بیان کرد: در طول دوران بحران، اقداماتی چون فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت فعالیت های خارج از خانه، تعطیلی مدارس و مهدهای کودک، دوری از دوستان، بازی و ورزش، کودکان را در شرایطی پیچیده قرار می دهد و می تواند موجب پریشانی و بالا رفتن سطح استرس و اضطراب در آن ها شود بنابراین لازم است ترس ها و نگرانی های آن ها را از راه مناسبی کاهش داده و ذهن آن ها را تقویت کنیم.

پورآدینه با اشاره به اینکه والدین می توانند با مراقبت و علاقمندی بیشتر، استرس فرزندان خود را کاهش دهند، گفت: زمانی که کودکان دچار استرس می شوند، پاسخ های متفاوتی مانند جیغ زدن، پنهان شدن، غمگین شدن، خشمگین شدن و غیره از خود نشان می دهند و برای کمک به آن ها در مقابله با این پاسخ ها، مهم است از احساسات آن ها آگاه باشیم و برای آنها فعالیت های مختلفی در نظر بگیریم.

وی عنوان کرد: وقت گذاشتن برای کودک حداقل به مدت 20 دقیقه برای صحبت و ارتباط دو طرفه، سرگرم کردن کودک با روش های مختلف از جمله خواندن کتاب، نقاشی کردن، بازی کردن، انجام کارهای روزانه با هم، دعا کردن و یادگیری های آنلاین، آموزش شستن دست ها و رعایت بهداشت به کودکان به شکل سرگرم کننده از جمله روش های مدیریت ترس، نگرانی، ناراحتی و ایجاد آسایش و اطمینان خاطر برای کودکان است.

پورآدینه خاطرنشان کرد: این روزها روزهایی استرس زا است و باید از خود مراقبت کنیم تا بتوانیم از فرزندان خود نیز حمایت کنیم بنابراین ارائه اطلاعات درباره ویروس کرونا باید متناسب با سن فرزندان باشد.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.