پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۳۶۹ مورد

سه شنبه ١٥ مهر ١٣٩٩ ساعت ١١:٥٠ ق.ظ   ( بازدید : 206 نفر )

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افکار خودکشی قابل بررسی و درمان هستند و با مراجعه به پزشک و روانشناس می توان افکار خودکشی را مدیریت و راهکار مناسب را پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، شهین لنگری اظهار کرد: افکار خودکشی در بسیاری از مردم در مواقع بحران دیده می شود و توجه نکردن کافی به افکار خودکشی در افراد ممکن است اقدام به خودکشی را به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: خودکشی یک بیماری نیست بلکه پیامد بسیاری از مشکلات اجتماعی بوده و مهمترین اصل در پیشگیری از خودکشی آموزش خود مراقبتی به عموم مردم است.

لنگری با اشاره به این که افکار خودکشی قابل بررسی و درمان هستند، گفت: افراد با مراجعه به پزشک و روانشناس مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت می توانند از خدمات درمان اختلالات روان توسط پزشک و آموزش های روانشناختی به منظور مدیریت افکار خودکشی و پیدا کردن راهکارهایی برای حل مشکلات بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت نیز روانشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان در ساعات اداری به صورت رایگان به همشهریان خدمات روانشناسی ارائه می دهند.

لنگری اظهار داشت: مهمترین کمک به افرادی که افکار خودکشی دارند، گوش دادن به صحبت های آن ها و اجازه برون ریزی احساسات و افکارشان است سپس آن ها را برای مراجعه به پزشک، روانپزشک و روانشناس مجاب کنید.

وی با تاکید بر اینکه اعضای خانواده برای یکدیگر وقت بیشتری در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: هویت یک فرد در خانواده شکل می گیرد بنابراین نقش خانواده و یادگیری مهارت های برقراری ارتباط بین اعضای خانواده در داشتن جامعه ای سالم بسیار تاثیرگذار است.


منبع : ت2-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.