پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۲۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۴۹۰ مورد

چهارشنبه ١٦ مهر ١٣٩٩ ساعت ١٢:٥٤ ب.ظ   ( بازدید : 197 نفر )

رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طیف علایم بیماری آنفولانزا و ویروس کرونا مشابه هستند، اما در بروز بیماری با علایم شدید، تفاوت‌هایی با هم دارند و احتمال وخامت بیماری و ابتلا به عفونت حاد در کووید-19 نسبت به آنفولانزا بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، فیض ا.. برزگر اظهار کرد: آنفولانزا یک بیماری دستگاه تنفسی فوقانی است که در اثر آلودگی به ویروس آنفلوانزا ایجاد می شود.

وی ادامه داد: شایعترین یافته های بالینی این بیماری شامل تب با شروع ناگهانی و لرز، سرفه، گلودرد، کسالت، سردرد و درد عضلانی و مفصلی که می تواند با استفراغ و اسهال همراه باشد البته این علائم در گروه های خاصی نظیر شیرخواران و افراد سالمند و مبتلایان به نقایص ایمنی ممکن است به صورت غیر معمول و گاها شدید ظاهر شود.

برزگر درخصوص عوارض بیماری آنفولانزا گفت: عوارض آن می تواند به صورت پنومونی (ذات الریه)، سینوزیت، التهاب گوش میانی، عوارض قلبی مثل التهاب عضله قلب و پرده دور آن و حتی عوارض عصبی به صورت آنسفالیت حاد و تشنج بروز کند.

وی عنوان کرد: کودکان، زنان باردار، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای مزمن داشته و یا به ضعف ایمنی مبتلا هستند، بیشتر از همه در خطر ابتلا به آنفولانزای شدید قرار دارند.

برزگر مرگ و میر ناشی از کووید-19 را از آنفولانزا، به ویژه آنفولانزای فصلی، بیشتر خواند و گفت: با این حال، نرخ مرگ‌و‌میر تا حدود زیادی به میزان رعایت نکات بهداشتی و درمانی و کیفیت آن بستگی دارد.

برزگر با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی در کرونا و آنفلوانزا مشترک است، خاطرنشان کرد: اگر همه نکاتی که برای بیماری کرونا لازم است مانند ماسک، شستن مرتب دستها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مردم رعایت کنند خطر ابتلا به بیماری کرونا و همچنین آنفولانزا کاهش می یابد و از مردم مخصوصا نسل جوان درخواست داریم بخاطر سلامت خانواده خودشان در زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها نهایت دقت را داشته باشند.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.