پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۹۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۹۶۶ مورد

شنبه ١٩ مهر ١٣٩٩ ساعت ١٢:٣٧ ب.ظ   ( بازدید : 696 نفر )

تغذیه بر کنترل خشم و سیستم عصبی سالم و کارآمد تاثیر به سزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: خشم در بیشتر موارد ریشه روانی و اجتماعی دارد و  تحت تاثیر شرایط پیرامون ما ایجاد می شود.

انیسه وطن دوست کم خونی را  یکی از دلایل خشم و بی حوصلگی برشمرد و اظهار داشت: مغز به خون، اکسیژن و گلوکز نیاز دارد و تمام این مواد به ویژه گلوکز از غذا به دست می آید، بنابراین هر فرد برای رفع کم خونی باید انواع گوشت ها، مغزها و لبنیات دارای انواع ماکرو و میکرو نوترینت به ویژه آهن و ویتامین های B12 و  B9مصرف کند.

وی ادامه داد: مصرف  انواع گوشت و لبنیات علاوه بر موارد فوق، پروتئین مناسبی را هم برای بدن فراهم می آورند.

وی با بیان این که ناقلین عصبی در بدن از جنس پروتئین است، عنوان کرد: افت قند خون یکی دیگر از دلایل پرخاشگری است و  قندها به  دلیل تولید ترکیبات آرامبخش در بدن دارای اهمیت فراوانی است.

وی به تاثیر دمنوش هایی نظیر گل گاو زبان، بابونه، گل نسترن، هل، زغفران، دارچین و به لیمو به عنوان آرام بخش اشاره و تاکید کرد: مصرف این دمنوش ها باید تحت نظارت و مشاوره با پزشکان باشد زیرا ممکن است با بیماری ها و مشکلات فردی تداخل ایجاد کند، بنابراین بهتر است به منظور تاثیرگزاری و نتایج بهتر تحت نظارت پزشکان از این دمنوش ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: زنان در برخی موارد به دلایل فیزیولوژیک و یا کنترل وزن در معرض کمبود های تغذیه ای نظیر کم خونی و افت قند خون قرار می گیرند، که با آگاهی و پیروی از اصول صحیح تغذیه ای  می توانند مواد مناسب و کافی متناسب با نیاز را دریافت کنند.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.