پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۸۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۶۰۹ مورد

چهارشنبه ٢٣ مهر ١٣٩٩ ساعت ١٣:٥٦ ب.ظ   ( بازدید : 241 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آگاهی به نشانه های جسمی و ذهنی اضطراب، اولین قدم در مدیریت آن است.

 

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر افشین دلشاد درخصوص سلامت روان کادر درمان اظهار کرد: کار کردن در شرایط بحران می‌تواند همزمان چالش برانگیز و رضایت بخش باشد.

وی ادامه داد: مسائل زیادی در زمان بحران برای ارائه‌دهندگان خدمت مانند خطر ابتلا به بیماری و نگرانی از آسیب اطرافیان، بارکاری سنگین، مشاهده رنج و درد بیماران و خانواده هایشان، جدایی از خانواده، تصمیم گیری های دشوار در شرایط مرگ و زندگی و در دسترس نبودن منابع ممکن است تنش زا باشد بنابراین توجه به پیشگیری و مدیریت استرس برای ارائه دهندگان خدمات درمانی ضروری است.

دکتر دلشاد برای سلامت روان و سازگاری بهتر در بحران توصیه کرد: نشانه های استرس خود را بشناسید چرا که هر یک از ما به شکل متفاوتی به استرس و حوادث ناگوار واکنش می دهیم و آگاهی به نشانه های جسمی و ذهنی اضطراب، اولین قدم در مدیریت آن است.

وی عنوان کرد: تحریک پذیری، عصبانیت و از کوره در رفتن، بی خوابی و کابوس، ترس، خستگی، سردرد، عدم تمرکز، اسپاسم‌عضلانی، تپش قلب و مشکلات گوارشی از علائم اضطراب است.

دکتر دلشاد بیان داشت: در محل کار از روش های ساده و قابل اجرا برای کاهش تنش و استرس استفاده کنید؛ حرکات کششی و نرمش، چند دقیقه قدم زدن در فضای باز، دوش گرفتن، تمرین تنفس عمیق، چند دقیقه گوش کردن به موسیقی آرامبخش و یا نیایش کردن می‌تواند به کاهش تنش کمک کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به اخبار و اطلاعات به روز گفت: به اخبار با منابع غیر موثق و مطالب فضای مجازی توجه نکنید و از چک کردن مکرر شبکه‌های مجازی که باعث استرس شما شده و زمان استراحت را کاهش می دهد، خودداری کنید.

دکتر دلشاد ادامه داد: تا جایی که امکان دارد خواب و استراحت کافی و تغذیه سالم داشته باشید و مصرف کافئین را محدود کرده و مایعات کافی بنوشید.

وی خاطرنشان کرد: وقتی احساس کردید به دلیل استرس یا افسردگی برای چند روز متوالی نمی‌توانید کارهای روزمره را انجام دهید یا تحت فشار زیادی هستید از روانشناس و روانپزشک کمک بگیرید.

م2355


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.