پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ٣١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۲۲۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۳۶۹۱۸۳ مورد

سه شنبه ٢٠ آبان ١٣٩٩ ساعت ١٣:٤٠ ب.ظ   ( بازدید : 236 نفر )

زردی نوزادان در24 تا 48 نخست پس از تولد پاتولوژیک محسوب شده و ممکن است یکی از علایم عفونت ادراری باشد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، پزشک فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری کودکان با اعلام این خبر گفت: زردی نوزادان از 48 ساعت تا 10 روز نخست پس از تولد، فیزیولوژیک تلقی شده که بررسی ، تشخیص و درمان هر دو نوع  به عهده پزشک متخصص است .

دکتر مهران رغیب نسبت به جدی نگرفتن زردی به ویژه روزهای نخست پس از تولد هشدار داد و افزود: به دلیل پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر بهتر است زردی نوزادان جدی گرفته شود.

وی عفونت های ادراری را جزو شایع ترین مشکلات کلیوی دوران کودکی برشمرد و اظهار داشت: رعایت بهداشت در کودکان به ویژه دختران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تعویض زود به زود لباس زیر و آموزش شستشو توسط والدین بیش از هر موردی توصیه می شود.

وی عنوان کرد: بی اشتهایی، وزن گیری کم ، بی حالی و ... در کودکان باید جدی تلقی شود و کودک از نظر عفونت های کلیوی و اطمینان از وضعیت سلامت کلیه ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عفونت های ادراری و مشکلات کلیوی به طور معمول کودکان را آزار می دهد و کودکانی که قادر به صحبت کردن باشند ، به طور معمول تحمل درد و سوزش و مشکلات ادراری را ندارند و بازگو می کنند که جدی گرفتن و اقدام به درمان در اسرع وقت می تواند بسیار کمک کننده باشد.


منبع : ت2-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.