پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۲۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۰۱۲ مورد

چهارشنبه ١٢ آذر ١٣٩٩ ساعت ١٤:٢٩ ب.ظ   ( بازدید : 766 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی بازدیدهای انجام شده در هفته گذشته از 307 نانوایی در سطح استان بازدید به عمل آمد که یک نانوایی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمپ شد و 23 نانوایی نیز اخطاریه دریافت کرد و پرونده آن ها به مراجع قانونی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر افشین دلشاد افزود: طبق بررسی های انجام شده در 93 درصد نانوایی ها، بهداشت فردی و 61 درصد نانوایی ها فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود همچنین 88 درصد کارکنان نانوایی و 82 درصد مشتریان نانوایی از ماسک استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: فرآیند بازدیدها به طور مداوم ادامه دارد و مردم در صورت مشاهده موارد تخلف به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

دکتر دلشاد درخصوص نکات بهداشتی در نانوایی ها به منظور کنترل ابتلا و شیوع بیماری کووید 19 گفت: در نانوایی ها یک فروشنده صرفا برای اخذ وجه باید به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد و حتی المقدر از دریافت وجه دستی از مشتریان خودداری و ترجیحا از دستگاه کارتخوان استفاده شود.

وی استفاده از ماسک، کلاه، دستکش، پیش بند در حین کار را الزامی دانست و افزود: از ورود افراد متفرقه به داخل کارگاه نانوایی باید خودداری شود.

دکتر دلشاد با اشاره به ضدعفونی کردن روزانه تمامی تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می گیرد قبل از شروع کار، گفت: حتی المقدور نان داخل کیسه یا سبد نان مشتری گذاشته و از گذاشتن برروی میز تحویل مشتری خودداری شود .

وی سپس به نکات لازم درهنگام خرید نان توسط مشتری اشاره کرد و گفت: فاصله مناسب با دیگر افراد حاضر در صف نانوایی رعایت شود و اگر درخود علائم بیماری را حس می کنید هرگز برای خرید نان به نانوایی نروید .

دکتر دلشاد ادامه داد: برای جمع آوری نان، از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید و همراه خود یک کیسه پارچه ای مخصوص نان داشته باشید تا نان را درون آن قرار دهید.

وی بیان کرد: از سرد کردن نان بر روی میزهای قرارداده شده در داخل نانوایی و یا بیرون آن و همچنین بریدن و خوردکردن نان توسط چاقو و برس های (فرچه) عمومی که معمولا در نانوایی وجود دارد خودداری شود.

دکتردلشاد تنها راه اطمینان از آلوده نبودن نان را حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف عنوان کرد و گفت: استفاده از توسترهای برقی و گازی و استفاده از ماکرویو در صورت عدم دسترسی، استفاده از قابلمه یا ماهیتابه برای حرارت دادن و گرم کردن نان توصیه می شود.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.