پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ١٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۶۹۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۶۵۵۰۸ مورد

شنبه ١٥ آذر ١٣٩٩ ساعت ١٣:٣ ب.ظ   ( بازدید : 312 نفر )

درک و همدلی در پیشگیری از پرخاشگری و مشاجرات خانوادگی در شرایط بیماری کووید ۱۹ و قرنطینه خانگی تاثیر به سزایی دارد .

به گزارش پایگاه خبری وب دا، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت : با توجه به طولانی تر شدن ایام قرنطینه و در خانه ماندن، احساساتی نظیر دلزدگی ، خشم ، بی حوصلگی و در گاهی موارد ناامیدی در بین اعضای خانواده به وجود می آید که تا حدودی طبیعی است .
گلناز وحیدی افزود : حق دادن به خود،فرزندان و همسر نخستین اقدام موثر در این زمینه است .
وی توضیح داد : اگر همه افراد خانواده بپذیرند شرایط کنونی متفاوت تر از شرایط عادی در گذشته است و به همین شکل باقی نمی ماند و همه چیز به روال سابق برمی گردد، مشکلات به حداقل می رسد.
وی ادامه داد: باید در شرایط کنونی به  خودمان حق عصبانیت، غم و اندوه را بدهیم و بدانیم که این مساله می تواند بسیار کمک کننده باشد .
وحیدی عنوان کرد : وقتی جا برای احساسات ناخوشایند در این شرایط باز می کنیم دیگر نیازی به پنهان کردن و یا انکار آن احساسات نیست، پذیرش و باز کردن مکانی برای این احساسات باعث می شود که این حالت ها به شکل دعوا و مشاجرات و لجبازی خود را نشان ندهد .
وی تاکید کرد : بهتر است در شرایط کنونی زمانی را به صحبت کردن در مورد احساسات اختصاص بدهیم و هریک از اعضای خانواده در جمع خانواده بتواند به راحتی در مورد احساسات خود و تجربه آن صحبت کند تا این دگرگونی ها به حداقل برسد.
وی اضافه کرد: صحبت کردن در مورد اینکه چقدر تمایل داریم این شرایط زودتر به پایان برسد و همچنین بیان احساسات و همدلی بسیار موثر است.
وی خاطر نشان کرد: درک و همدلی کمک می کند که خشم ها تبدیل به پرخاشگری نشود و از طریق کلام فرد تخلیه گردد .
وحیدی با بیان اینکه موضوع بحث و دعوای کودکان باید حل و فصل شود گفت: از فرزندان خود بخواهید احساسات خود را بازگو کنند و علت را از آنها جویا شوید.
 وی ادامه داد: با فرزندان خود صحبت کنید و از آنها انتظار نداشته باشید در شرایطی همانند روزهای گذشته که بیرون رفتن، مدرسه رفتن و تفریحات دیگر وجود داشت رفتار کنند.
وی توضیح داد : داشتن آمادگی برای مشاجرات خانوادگی فضا را بازتر می‌کند و از به هم ریختن اوضاع پیشگیری می کند .وی اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها نگران درس و اوقات فراغت فرزندان خود هستند اما باید بدانند برنامه ریزی و مدیریت بهترین اقدام برای پیشگیری از بطالت وقت است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و مدیریت کمک می کند کودکان از فرصت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کنند و بازی های خانوادگی، کتاب خواندن های گروهی مطالعه صحبت کردن و تغییر سبک زندگی در شرایط کنونی می تواند بسیار کمک کننده باشد.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.