پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۱۳۰ مورد

یكشنبه ٢٣ آذر ١٣٩٩ ساعت ١٠:٥٧ ق.ظ   ( بازدید : 712 نفر )

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انجام تمرينات ورزشی منظم در بيماران ديابتی دريافت كننده انسولين باعث کاهش ميزان انسولين تزريقی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، ایرج بیگلری در خصوص فوايد برنامه منظم ورزشی برای افراد ديابتی گفت: ورزش های منظم برای افراد ديابتی وابسته به انسولين بسيار سودمند است به طوری که در ورزش های درازمدت مشاهده شده حساسيت سلول ها به انسولين افزايش می يابد که اين امر در بهبود وضعيت ديابت بخصوص در افراد غيروابسته به انسولين بسيار با اهميت است.
وی بیان کرد: همراه با كنترل مطلوب قندخون و انجام تمرينات ورزشی منظم، مصرف قرص های خوراكی در برخی افراد ديابتی غيروابسته به انسولين كاهش یافته و در بيماران ديابتی دريافت كننده انسولين، ميزان انسولين تزريقی كاهش می يابد.
بیگلری افزود: مطالعات نشان داده كه در ماه های اوليه شروع برنامه های ورزشی، انسولين تزريقی گاهی تا 20 درصد يا حتی بيشتر كاهش می يابد.
وی گفت: كاهش وزن ناشی از ورزش، باعث كاهش بافت چربی می شود، بنابراين مقاومت به انسولين در سلول ها كاهش می یابد و به اين ترتيب مصرف داروهای خوراكی پايين‎آورنده قند خون كم مي‎شود.
بیگلری بهترين زمان برای ورزش بیماران ديابتی را بعد از ميان وعده های بعدازظهر و قبل از شام دانست و گفت: ورزش های هوازی به خصوص پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا کردن از جمله ورزش های مفید برای بیماران دیابتی است.
وی تاکید کرد: مشاوره با پزشک برای افراد ديابتی، به دليل اثر ورزش بر قندخون بسيار مهم است همچنین برنامه های ورزشی بايد به آهستگی شروع و تدريجا به زمان و شدت آن ها افزوده شود.


منبع : ت1-م۲۳۵۵ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.