پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۰۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۳۳۵ مورد

یكشنبه ٢٣ آذر ١٣٩٩ ساعت ١٣:٣٠ ب.ظ   ( بازدید : 274 نفر )

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فاروج، اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر کریم ذوقی اظهار کرد: این طرح با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، رهگیری و رصد بیماران و خانواده آن ها و پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر وآسیب دیده راه اندازی شد.
وی ادامه داد: به همین منظور سه تیم مراقبتی (رهگیری ومراقبت در منزل)، نظارتی و حمایتی بر اساس اصول مشارکت بسیج به شیوه محله و خانواده محور با بهره گیری از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت و منطبق بر پروتکل های بهداشتی وزات بهداشت تشکیل شد.
دکتر ذوقی با اشاره به این که طرح شهید سلیمانی در فاروج از 15 آذرماه وارد فاز اجرایی شد، گفت: در راستای اجرای این طرح، شورای راهبردی قرارگاه عملیاتی شهرستان با ریاست فرماندار تشکیل و متعاقب آن کمیته های شهرستانی اعم از آموزش، پایش ونظارت، مراقبت و رهگیری، حمایت و قرنطینه خانگی/غیر خانگی با حضور ادارات ذیربط برگزار و تیم های عملیاتی شهرستان تشکیل شد.
وی عنوان کرد: مدافعین سلامت اعم از پرسنل بهداشتی، نیروهای بسیج و هلال احمر با کارت شناسایی به درب منازل افراد بیمار مراجعه کرده و اقداماتی ازجمله بررسی شرایط بیمار و اطرافیان وی، نمونه گیری از اطرافیان در تماس نزدیک با بیمار، ارائه آموزش های لازم، جذب سفیر سلامت خانوار، پیگیری رعایت قرنطینه خانگی و ارجاع موارد نیازمند به سطوح بالاتر و در صورت نیاز معرفی به تیم مراقبت در منزل برای اقدامات بعدی را انجام دادند.
دکتر ذوقی با اشاره به تیم نظارتی تشکیل شده در این طرح گفت: این تیم علاوه بر نظارت براماکن، ادارات و مناطق پرتردد و پرخطر در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدام به گندزدایی و ضدعفونی این اماکن و محل سکونت بیماران کرده و در صورتی که محل زیست افراد بیمار، شرایط جداسازی از سایر افراد خانواده را نداشته باشد، بیماران به نقاهتگاه های مهیا شده معرفی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح مذکور جلسات آموزشی مربوطه به تفکیک تیم ها برگزار و آموزش عملی نحوه نمونه گیری و مراحل استفاده درست از لوازم حفاظتی به اعضای تیم مراقبتی ارائه و ا طلاع رسانی عمومی در خصوص اجرای طرح و همچنین نحوه دریافت جواب اینترنتی تست PCR از طریق کانال های مختلف انجام شد.


منبع : ت1-م۲۳۵۵ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.