پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۳۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۶۲۸ مورد

سه شنبه ٢٥ آذر ١٣٩٩ ساعت ١:٢٤ ق.ظ   ( بازدید : 394 نفر )

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بجنورد، اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر ابراهیم بازخانه ای اظهار کرد: این طرح با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، رهگیری و رصد بیماران و خانواده آن ها و پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر وآسیب دیده راه اندازی شد.
وی ادامه داد: برای انجام این طرح، چارت سازمانی با مشارکت نیروهای انسانی مرکز بهداشت، بسیج و هلال احمر تنظیم شده که به صورت ادغام شده در طرح گسترش شبکه در حال اجرا است همچنین سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی بر اساس اصول مشارکت بسیج به شیوه محله و خانواده محور با بهره گیری از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت و منطبق بر پروتکل های بهداشتی وزات بهداشت تشکیل شد.
دکتر بازخانه ای با بیان این که طرح شهید سلیمانی از 15 آذرماه در بجنورد وارد فاز اجرایی شده است، گفت: در راستای اجرای این طرح جلسات شورای راهبردی و کمیته های  تخصصی شهرستانی با حضور ارگان های مرتبط  برگزار و متعاقب آن تعداد 104 تیم مراقبتی، 40 تیم حمایتی و 30 تیم نظارتی تشکیل شد.
وی عنوان کرد: تیم های مراقبتی اعم از نیرو های هلال احمر، بسیج و سفیران سلامت با کارت شناسایی به درب منازل افراد بیمار مراجعه کرده و اقداماتی از قبیل نمونه گیری اطرافیان در تماس نزدیک با بیمار و آموزش های لازم و جذب سفیر سلامت و پیگیری رعایت قرنطینه و یا ارجاع به سطح بالاتر را انجام دادند.
دکتر بازخانه ای با اشاره به تیم نظارتی تشکیل شده در این طرح گفت: این تیم علاوه بر بازدید و نظارت بر مراکز تهیه توزیع مواد غذایی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی پیگیر موارد کرونا مثبت شاغل در این مراکز در دوره قرنطینه نیز می باشند و نکات آموزشی را به آنها یادآور می شوند.
وی افزود: تیم های حمایتی تشکیل شده نیز با همکاری بسیج و مراقبین سلامت اقدام به شناسایی خانوارهای کرونا مثبت که نیازمند سبد معیشتی هستند می کنند و بسته های حمایتی تحویل می شود.
دکتر بازخانه ای چاپ بنر اطلاع رسانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای نصب در بیلبوردهای سطح شهر و تقدیر از مدافعان سلامت مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی توسط پایگاه مقاومت بسیج را از دیگر فعالیت های اعضای تیم طرح شهید سلیمانی در شهرستان بجنورد خواند.


منبع : ت1-م۲۳۵۵ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.