پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۲۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۰۹۳ مورد

چهارشنبه ٢٦ آذر ١٣٩٩ ساعت ٢:٣١ ق.ظ   ( بازدید : 280 نفر )

مسئول مشارکت‌های مردمی خیرین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اهدای دستگاه ونتیلاتور و پالس اکسیمتر توسط خانواده خیر بجنوردی به این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر حمید توکلی قوچانی اظهار کرد: یک دستگاه ونتیلاتور ثابت و متحرک و 20 دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی توسط خانواده حاج مجید امیدوار و خانواده مرحوم نصرت ا.. امیدوار به ارزش دو میلیارد و 700 میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اهدا شد.
وی در خصوص کاربرد دستگاه ونتیلاتور و پالس اکسیمتر گفت: دستگاه تنفّس مصنوعی یا وِنتیلاتور، دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می‌دهد و دستگاه پالس اکسیمتر نیز دستگاهی است که اطلاعات مفیدی از ضربان قلب و درصد اکسیژن اشباع خون افراد نشان می دهد که این داده‌ها و روند تغییرات آن می‌تواند تفاسیر مختلفی از وضعیت سلامت فرد به پزشک ارائه دهد که این اطلاعات در تشخیص و درمان بیماری ها و آسیب های بافتی موثر است.
دکتر توکلی بیان کرد: این دستگاه ها با توجه به نیاز بیمارستان های استان به دانشگاه اهدا شده است که در راستای کمک به درمان هر چه سریع‌تر بیماران کرونایی موثر خواهد بود.
وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم و خیرین در کمک به حوزه سلامت، گفت: مشارکت خیران سلامت موجب توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی و افزایش خدمات رسانی به مردم می شود و امیدواریم بتوانیم از مساعدت ها و کمک های ارگان ها نیز برای مقابله و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ بهره مند شویم.
دکتر توکلی عنوان کرد:  خیرین محترم می توانند از طریق حساب کمکهای مردمی  دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نزد بانک رفاه به شماره 6000300300 و یا شماره کارت 5894637000090966 در عرصه سلامت بیماران یاری کنند.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.