پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۴۷۲ مورد

شنبه ١٣ دی ١٣٩٩ ساعت ١٣:٥٥ ب.ظ   ( بازدید : 294 نفر )

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ورزش، یک جزء حیاتی از رشد هر کودکی است و پایه های زندگی سالم را تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، ایرج بیگلری اظهار کرد: فعالیت فیزیکی در کودکان به دلایل مختلفی مهم است چراکه به کاهش اضافه وزن و چاقی کمک می کند همچنین افزایش قدرت در ماهیچه ها و استخوان ها و حتی افزایش تمرکز در مدرسه را بهبود می بخشد.
وی ورزش را یک جزء حیاتی از رشد هر کودکی دانست و گفت: ورزش، پایه های زندگی سالم را تشکیل می دهد و باعث ارتقاء رشد و توسعه سلامتی، حفظ وزن سالم، سلامت مغز، بهبود سلامت قلبی عروقی و تعادل، انعطاف پذیری، هماهنگی و قدرت، توسعه مهارت های حرکتی، افزایش تمرکز و مهارت تفکر، افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس و ... می شود.
بیگلری مهارت های تعادل و هماهنگی را برای زندگی روزمره ضروری خواند و افزود: قدرت عضلانی بهبود یافته و انعطاف پذیر، باعث بهبود سلامتی و آمادگی جسمانی کودک می شود و در مهارت های حرکتی شامل استفاده از ماهیچه ها در دست به خصوص در انگشتان دست که در نوشتن، تغذیه و پوشاندن پیراهن تاثیرگذار است.
وی بیان داشت: مطالعات نشان داده اند که ورزش باعث پیشرفت تحصیلی کودک می شود چرا که ورزش مغز شما را برای کار با حداکثر ظرفیت آماده و تولید سلول های عصبی را افزایش می دهد.


منبع : ت2-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.