پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۰۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۰۶۴ مورد

یكشنبه ٢١ دی ١٣٩٩ ساعت ١٣:١٤ ب.ظ   ( بازدید : 669 نفر )

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا گفت: سالمندان برای در امان ماندن از کرونا باید الگوی غذایی مناسبی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، نسرین علیزاده اظهار کرد: با توجه به این که سالمندان بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند، افرادی که دچار بیماری های مزمن از جمله دیابت، فشار خون بالا و چربی خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند باید رژیم غذایی مناسب را رعایت کنند.
وی مصرف کافی منابع غذایی پروتئینی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری دانست و گفت: منابع غذایی حاوی پروتئین شامل گوشت های کم چربی، مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ، فرآورده‌های لبنی بدون چربی یا کم چربی (شیر، ماست و پنیر) است.
علیزاده افزود: حبوبات نیز از منابع گیاهی پروتئینی هستند که اگر با غلات مصرف شوند تمامی نیاز بدن را تامین می کنند.
وی تاکید کرد: مصرف روزانه مکمل کلسیم یا کلسیم  د و مصرف ماهانه مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D مطابق با دستورالعمل های وزارت بهداشت ضروری است و مصرف مواد قندی و شیرین، غذاهای چرب و سرخ شده و پر نمک که موجب تحریک سیستم ایمنی می شود نیز باید کاهش یابد.
علیزاده با بیان این که در سالمندان توانایی جذب ویتامین B12 بدن کاهش می یابد، گفت: برای پیشگیری از کمبود این ویتامین لازم است مقدار مناسبی از گوشت قرمز، ماهی، شیر و تخم مرغ روزانه مصرف شود.
وی با اشاره به این که کمبود ویتامین  B6 در سالمندان شایع است، توصیه کرد: مصرف روزانه منابع غنی این ویتامین از جمله انواع گوشت، شیر، تخم مرغ، حبوبات و غلات کامل (سبوس دار) به تامین این ویتامین و تقویت سیستم ایمنی بدن سالمندان کمک می‌کند.
علیزاده آهن، روی و منیزیم را از املاح موردنیاز در سنین سالمندی خصوصاً در شرایط کرونا عنوان کرد و گفت: گوشت، شیر، تخم مرغ، حبوبات، آجیل و سویا دارای این املاح است.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.