پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۸۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۴۷۲ مورد

سه شنبه ٢٣ دی ١٣٩٩ ساعت ١٧:٤٩ ب.ظ   ( بازدید : 574 نفر )

جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه و رئیس، معاونین و روسای شبکه های بهداشت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در کنترل پاندمی کرونا و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی را خوب و از تلاش های صورت گرفته در این دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

دکتر سیما سادات لاری گفت: معاونین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و رئیس شبکه های بهداشت شهرستان ها با راهنمایی قوی و کارآمد رئیس دانشگاه عملکرد خوبی در اجرای طرح شهید سلیمانی داشته اند و در حیطه فعالیت خود کاملا مسلط هستند.

وی با اشاره به طرح شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد: شهید سلیمانی مظهر همدلی است و اسم این طرح که به نام شهید سلیمانی مزین شده بر اصل همدلی و همراهی استوار است و در خراسان شمالی نیز همدلی و همراهی از قبل وجود داشته که الان در قالب این طرح نمود بیشتری داشته است.

دکتر لاری یادآور شد: زمانی این طرح بهتر جواب می دهد که اوج بیماری نداشته باشیم و میزان شیوع کم باشد تا بتوانیم با شناسایی فعال، از شیوع بیماری پیشگیری کنیم بنابراین باید شناسایی افراد بیمار و تست ها را افزایش دهیم تا ۱۰ درصد آن ها مثبت شود و شاخص خراسان شمالی ۵ درصد بوده که بسیار ایده آل است.

وی ضمن اشاره به اجرای خوب و رضایت بخش طرح شهید سلیمانی در خراسان شمالی گفت: انجام تست رایگان از مردم در این طرح بسیار خوب بوده چرا که از افزایش بار مالی دانشگاه در آینده جلوگیری می کند.

دکتر لاری با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مرکز خدمات جامع سلامت باقرخان و پایگاه سلامت امام علی (ع) بیان کرد: سیستم نوبت دهی و پاسخدهی که به شکل الکترونیکی انجام می شود بسیار خوب و ارزشمند است چرا که از شیوع ویروس پیشگیری می کند.

وی نظارت های سطح استان را خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به این که 31 درصد سفیران سلامت استان در طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند بهتر است تعداد این سفیران افزایش پیدا کند چرا که اگر هر خانواده یک سفیر سلامت داشته باشد باعث از بین رفتن ترس افراد از مراجعه به بیمارستان و انگ بیماری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، استان ما نسبت به سایر استان ها موارد ابتلای پایینی داشت به گونه ای که جزو استان های با وضعیت سفید بودیم اما با افزایش ترددها و بازگشایی ها، آمار کرونای استان افزایش پیدا کرد به طوری که در تیرماه و مرداد ماه بالاترین میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر را در استان شاهد بودیم.

دکتر سید احمد هاشمی بیان کرد: به منظور کنترل بیماری کووید 19، 650 تخت بیمارستانی، 300 تخت قرنطینه با همکاری سپاه در استان آماده ارائه خدمات شد که خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت.

وی عنوان کرد: تعداد بستری ها در بیمارستان ها در زمان اوج بیماری کرونا به 390 تخت رسید و در پیک اول ۷۰ بستری در روز داشتیم که خوشبختانه بعد از اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و اجرای محدودیت ها، آمار کرونای استان شیب نزولی پیدا کرد و در هفته هایی که 60 مرگ را تجربه می کردیم به هفته ای زیر 10 نفر رسید و روزهایی را داریم که آمار فوتی کرونا در استان صفر است و تمام این نتایج، حاصل تلاش ها و زحمات همکاران در دانشگاه علوم پزشکی استان، سپاه، بسیج و مردم است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و همچنین رئیس شبکه های بهداشت شهرستان ها بصورت وبینار، گزارشی از اقدامات انجام شده از ابتدای کرونا تاکنون و همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی ارائه کردند.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.