پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۵۶۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۲۳۰۶ مورد

سخنگوی وزات بهداشت در بجنورد:

عادی انگاری باعث ایجاد موج جدید کرونا خواهد شد
سه شنبه ٢٣ دی ١٣٩٩ ساعت ٦:١٧ ق.ظ   ( بازدید : 636 نفر )

سخنگوی وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر گونه عادی انگاری شرایط باعث می شود موج دیگری از بیماری در کشور ایجاد شود.

دکتر سیما سادات لاری در گفت گو با خبرنگار وب دا در بجنورد اظهار کرد: طی بازدیدی که از اجرای طرح شهید سلیمانی در استان خراسان شمالی انجام شد فعالیت خوبی را از همکاران شاهد بودم و خوشبختانه نظارت های خوبی نیز از محیط های کاری مانند اصناف و کارخانه ها انجام می گیرد.

وی بیان کرد: محل کار، محل مناسبی برای شیوع بیماری است و اگر پروتکل ها رعایت نشود می تواند ابتلای دسته جمعی را به دنبال داشته باشد بنابراین باید فاصله گذاری و استفاده از ماسک رعایت و مواد ضدعفونی کننده در محیط کار نیز وجود داشته باشد که به همه کارخانه ها و اصناف این پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده و باید طبق آن ها عمل کنند.

دکتر لاری خاطرنشان کرد: با توجه به این که تعداد زیادی از مناطق کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارند و محدودیت ها کمتر شده این نگرانی وجود دارد که مردم به سمت عادی انگاری پیش روند چرا که تغییر از رنگ زرد به نارنجی و آبی به زرد خیلی غیر محتمل نیست و هر گونه عادی انگاری شرایط باعث می شود موج دیگری از بیماری در کشور ایجاد شود.

دکتر لاری با اشاره به میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک گفت: خوشبختانه سطح رعایت این موارد افزایش پیدا کرده و حدود 86 درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: در محیط های کاری خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان باید از ماسک استفاده و اصول فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند همچنین پرداخت ها نیز از دستگاه کارتخوان انجام شود و اگر همکاران ما طبق نظارتی که دارند عدم رعایت پرتکل های بهداشتی را مشاهده کنند، اخطار صادر کرده و یا نسبت به پلمب مراکز اقدام می کنند.

دکتر لاری نانوایی ها و دفاتر پیشخوان دولت را جزو اصنافی خواند که کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند و افزود: در برخی استان ها نیز آرامستان ها، بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر درصد رعایت موارد بهداشتی قابل قبول است چرا که با اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور، نظارت همکاران بهداشت محیط و حرفه ای افزایش پیدا کرده است.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.