پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۳۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۳۶۶ مورد

سخنگوی وزارت بهداشت در بجنورد؛

خراسان شمالی استانی موفق در انجام تست های کرونا
چهارشنبه ٢٤ دی ١٣٩٩ ساعت ٨:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 719 نفر )

معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خراسان شمالی در انجام تست های بیماران کرونا فراتر از انتظار ما عمل کرده و بسیار موفق بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وبدا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر سیما سادات لاری در نشستی با حضور استاندار خراسان شمالی افزود: کنترل بیماری کرونا از طریق اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از مهم ترین اهداف وزرات بهداشت است.

وی افزود: با افزایش آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: اگر مشارکت اجتماعی مردم و همراهی دستگاه های اجرایی نباشد در کنترل بیماری کرونا موفق نخواهیم بود لذا اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی را با هدف بیمار یابی و کمک به آنان را پیشنهاد دادیم.

دکتر لاری با بیان اینکه طرح فوق یکسال پیش به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه تاکنون همکاری های خوبی برای اجرای بهتر این طرح صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: برخی افراد متاسفانه در مراحل آخر بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه می کنند که این امر باید با آگاهی و اطلاع رسانی مورد پیگیری قرار گیرد زیرا هدف نهایی ما کاهش تعداد فوتی های ناشی از کروناست.

استاندار خراسان شمالی نیز در نشستی خواستار رفع نداشته های این استان در حوزه بیماری کرونا شد و گفت: مدیران متولی استان لیستی از نداشته های استان ویژه بیماری کرونا را تهیه و به وزارت بهداشت ارسال کنند.

محمد علی شجاعی افزود: با نگاه بلند مقام معظم رهبری به بحث بیماری کرونا، هم افزایی تمام داشته های کشور و در صف مقدم آن وزرات بهداشت بار دیگر سند افتخاری به نام نظام زده شد تا دوباره مورد هجوم قرار نگیریم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت تاکنون در بحث کنترل بیماری کرونا تدابیر خوبی را اتخاذ کرده، اظهار داشت: از شروع بیماری تا کنون جزو کشورهای موفق در مدیریت و کنترل این بیماری هستیم.

گفتنی است در این نشست دکتر لاری قول پیگیری توسعه خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان و تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی و ورزشی داد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.