پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۹۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۹۴۲۲ مورد

سه شنبه ٧ بهمن ١٣٩٩ ساعت ١:٣٥ ق.ظ   ( بازدید : 274 نفر )

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آسیب دیدگی زانو 55 درصد آسیب دیدگی های ورزشی را تشکیل می دهد و تقریباً ۲۵ درصد این مشکلات توسط جراح ارتوپد برطرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، ایرج بیگلری افزود: در این عارضه، استفاده بیش از حد از زانو باعث ناراحتی و آسیب رسیدن به تاندون زیر کاسه‌ی زانو می شود.
وی با بیان این که فقط دونده ها قربانی آسیب دیدگی زانو نیستند، گفت: دوچرخه سواران، شناگران، افرادی که ایروبیک کار می کنند و آن هایی که فوتبال و بسکتبال بازی می کنند، ممکن است به این عارضه دچار شوند.
بیگلری درخصوص پیشگیری و درمان آسیب دیدگی زانو گفت: کفش یا کفی کفش ها باید مرتباً تعویض و از نوع مناسب آن استفاده شود، بین تمرینات مدت بیشتری استراحت کرده و اگر زانو آسیب دید حداقل دو روز از انجام دوباره ورزش خودداری شود.
وی ضمن تاکید بر گرم و سرد کردن در شروع و پایان تمرین ورزشی، گفت: بیشتر آسیب دیدگی های ورزشی به خاطر گرم نکردن صحیح و انجام حرکات کششی نادرست قبل از ورزش کردن است. 
بیگلری با اشاره به این که بالا بردن ناگهانی شدت ورزش باعث صدمه به فرد می شود، افزود: انجام حرکات صحیح کششی قبل و پس از ورزش و افزایش شدت ورزش به تناسب مهارت ها و تجاربتان در آن ورزش بستگی دارد بنابراین از انجام ورزش هایی که شامل پرش، چرخش سریع یا توقف ناگهانی است خودداری کنید.


منبع : ت2-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.