پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۸۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۰۶۹ مورد

یكشنبه ٢٤ اسفند ١٣٩٩ ساعت ١٢:٤٤ ب.ظ   ( بازدید : 243 نفر )

مسئول پایش و مصرف منطقی فراورده های سلامت معاونت غذاودارو خراسان شمالی گفت: در نظافت خانه ها علاوه بر آنکه باید مراقب باشیم دچار حوادثی مانند سقوط از ارتفاع نشویم، باید توجه داشت که استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر مهسا فخر زارعی اظهار کرد: همیشه در هنگام استفاده از فرآورده هاي شيميايي و شوینده در نور كافي برچسب روي بسته بندي را مطالعه کرده سپس مصرف کنيد چرا که استفاده از داروها و مواد شيميايي در تاريكي مي تواند خطرناك باشد.
وی با اشاره به این که در هنگام استفاده از مواد شيميايي و فرآورده هاي شوينده و پاك كننده، پنجره ها باید باز باشد، گفت: این کار باعث جریان هوا می شود چون بسیاری از این ترکیبات، بخارات سمی ایجاد می کنند که به مخاط دهان، بینی و ریه صدمه می زند.
دکتر فخر زارعی تاکید کرد: از اختلاط مواد شيميايي مانند جوهر نمك، مواد سفيد كننده و لک بر جداً خودداري كنيد چرا که بخارات و گازهاي ناشي از اين اختلاط بسيار سمي و خفه كننده هستند.
وی ضمن توصیه به استفاده از دستکش لاستیکی، کفش جلوبسته و ماسک در زمان نظافت سطوح و استفاده از ترکیبات شوینده و پاک کننده ها، گفت: بسياري از داروها و محصولات خانگي مانند جوهر نمك، مواد شوينده و لك بر، لاک پاک کن، سموم حشره كش و جونده كش (مانند مرگ موش)، تينر، ضديخ، بنزين و نفت مي توانند در صورت بلعيده شدن و تماس با پوست و چشم و يا در صورت تنفس، بسیار سمي باشند.
دکتر فخر زارعی ادامه داد: هميشه پس از استفاده از مواد شيميايي، سريعاً درب آن را ببنديد همچنین محصولات شيميايي و شوينده، نفت و بنزين و داروها خصوصاً شربت ترک اعتیاد متادون را هميشه در ظرف اصلي آن نگهداري كنيد و هيچگاه اين فرآورده ها را در ظرف مواد خوراكي مانند بطري نوشابه نگهداري نكنيد چرا که اين عمل سبب خورده شدن اشتباهي اين مواد توسط كودكان و مسمومیت شدید خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی كه نزدیکان شما ماده اي غير خوراكي و سمی را بلعيد و یا استنشاق کرد، با مركز اورژانس 115و يا مركز اطلاع رساني داروها و سموم 190 تماس بگيريد.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.