پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۴۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۹۳۷۲ مورد

چهارشنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٠ ساعت ٠:٠ ق.ظ   ( بازدید : 359 نفر )

«اَللّهُمَّ ارْزُقْنی فيهِ رَحْمَةَ الاْيتامِ ،وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ ،وَاِفْشآءَ السَّلامِ ،وَصُحْبَةَ الْكِرامِ، بِطَوْلِكَ يا مَلْجَاَ الاْمِلينَ؛خدايا روزيم گردان در اين ماه مهرورزی نسبت به يتيمان و خوراندن طعام و به آشكار كردن سلام و هم‌نشينی با كريمان به فضل و كرمت ای پناه آرزومندان.»

«اَللّهُمَّ ارْزُقْنی فيهِ رَحْمَةَ الاْيتامِ» می‌گويد: خدايا در ماه رمضان مهرورزی نسبت به يتيمان را روزی‌ام گردان. اگر قلب ما زنگ بزند، از چه دوايی می‌توان برای رفع آن استفاده كرد. برای اينكار بايد سحرها قرآن بخوانيد تا قلبتان را جلا بدهيد. همچنين جان انسان را استغفار سحر جلا می‌دهد و می‌توان با يتيم‌نوازی قلب را جلا داد.

شخص ثروتمند تنها با دست كشيدن بر سر يتيم قلبش جلا پيدا نمی‌كند و بايد يتيمان را از نظر مادی تأمين كند و مشكلات مالی آنها را برطرف كند. پس يادتان باشد كه رحم كردن به يتيم با خلوص نيت قلب را جلا می‌دهد.

«وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ» :خدايا روزی كن كه من اطعام طعام كنم و افطاری دهم. اطعام طعام مخصوصاً به فقرا و مستحقان از كارهای بسيار نيكو است. «وَاِفْشآءَ السَّلامِ» : خدايا روزی كن با صدای بلند سلام كنم. برخی عارشان می‌شود كه اول سلام كنند؛ اما هستند برخی كه در سلام كردن با صدای بلند پيش‌دستی می‌كند. همچنين بايد سلام را به درستی يعنی «سلامٌ عليكم» جواب داد و از بيان عبارت‌های ديگر مثل «سلام از ماست» جلوگيری كنيم. همچنين سلام كردن مستحب و جواب سلام دادن واجب است.

«وَصُحْبَةَ الْكِرامِ»: خدايا توفيق بده در ماه رمضان با افراد كريم و عالم و دانا و متدين همنشين شوم. خدايا توفيق بده كه با نيكان رفيق شوم. كاری كنيد كه رفيقتان يك درجه از شما جلوتر باشد. يكی از رموز موفقيت من در زندگی اختيار كردن رفيق خوب بوده است.

«بِطَوْلِكَ» يعنی به حق انعامت. چه قدر تو به ما نعمت دادی. به حق نعمت‌هايی كه به ما دادی اين دعاها را درباره ما مستجاب كن، «يا مَلْجَاَ الاْمِلينَ» ای كسی كه پناه آرومندانی


منبع : مدیریت دانشجویی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.