پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۳۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۲۸۱ مورد

با حضور معاون استاندار انجام شد:

افتتاح آزمایشگاه جامع مولکولی
شنبه ٢٥ اردیبهشت ١٤٠٠ ساعت ١٦:٣٨ ب.ظ   ( بازدید : 628 نفر )

آزمایشگاه جامع مولکولی با حضور معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی، رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و جمعی مسئولین استانی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، در این آیین دکتر علی بیگ زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید یحیوی از شهدای مدافع سلامت استان افتتاح این مرکز را یکی دیگر از خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید به مردم استان دانست.

بیگ زاده با اشاره به تلاش های انجام شده از سوی کادر بهداشت و درمان استان، این تلاش ها را ستودنی توصیف و از همه مدافعان سلامت تقدیر و تشکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این مراسم نیز گفت: امروز ظرفیتی برای استان ایجاد شده که دغدغه مسئولین بهداشت و درمان بود.

دکتر سید احمد هاشمی بیان کرد: در استان با کمبود آزمایشگاه مرجع مولکولی مراقبت بیماری های واگیر مواجه بودیم و بسیاری از نمونه های آزمایشگاهی بیماری های واگیردار و میکروبی از جمله ایدز، آنفولانزا، سل، سیاه زخم، کرونا، سالک و هپاتیت برای تایید به تهران یا مشهد ارسال می شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با افتتاح این آزمایشگاه مرجع با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال دیگر نیاز به ارسال نمونه ها به سایر استان ها دیگر نیست و این کمبود در استان برطرف شد.

دکتر هاشمی یادآور شد: در ابتدای شیوع کرونا فقط یک آزمایشگاه مولکولی با تجهیزات کمی در بیمارستان امام رضا (ع) وجود داشت که در آن تنها تعداد بسیار کمی از آزمایش ها انجام می شد و که با بالا گرفتن شیوع  کرونا این آزمایشگاه با تجهیزات جدید تجهیز شد.

وی افزود: همچنین به علت ازدیاد نمونه ها و نیاز به  دریافت سریع پاسخ نمونه ها، یک آزمایشگاه مولکولی دیگر نیز در بیمارستان امام حسن (ع) راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفت و هم اکنون نیز سومین آزمایشگاه به بهره برداری رسید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.