پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٢٩ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۴۲۹ مورد

یكشنبه ٢٦ اردیبهشت ١٤٠٠ ساعت ١٢:٢٦ ب.ظ   ( بازدید : 585 نفر )

نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در مدرسه شهدای فرهنگی بجنورد راه اندازی شد تا در صورت انجام حجم انبوه واکسیناسیون، میزان مراجعات به مراکز درمانی کاهش یابد.

آن طور که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به آن اشاره کرد، بر اساس تاکید وزارت بهداشت، نیاز است به ازای هر 3 تا 5 پایگاه درمانی، یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون دایر شود که این مرکز در تمامی شهرستان های استان بنا به نیاز (وجود واکسن و انجام واکسیناسیون گسترده) دایر خواهد شد و تمامی واکسیناسیون ها نیز زیر نظر پزشک انجام می شود.

به گفته دکتر «افشین دلشاد»، برای راه اندازی این مراکز تجمیعی، معیارهای بسیاری از جمله در دسترس بودن مکان، امکان تردد خودرو به محوطه، هم کف بودن، مناسب بودن سیستم سرمایش و گرمایش و سیرکولاسیون هوا، امکانات سخت افزاری و اینترنت بررسی می شود که هم اکنون مدارس بهترین گزینه هستند و در صورت نیاز به بازگشایی مدارس در مهر ماه، این مراکز تجمیعی واکسیناسیون در نقاطی دیگر از جمله سالن های ورزشی و... دایر خواهند شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، پیش از این برای واکسیناسیون ساعت مراجعه افراد اعلام می شد و برخی زودتر و برخی هم دیدتر حاضر می شدند که باعث تجمع افراد در ساعات خاصی در مراکز درمانی می شد و این مراکز تجمیعی واکسیناسیون به منظور جلوگیری از تجمع افراد راه اندازی می شوند.

دکتر «سید احمد هاشمی» به این نکته هم اشاره کرد که برای ثبت نام واکسن نیاز به حضور افراد در این مراکز و پایگاه های تجمیعی نیست و با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir ، زمان حضور افراد برای واکسیناسیون به صورت تلفنی اعلام می شود و هم اکنون تنها از افراد بالای 80 سال ثبت نام به عمل می آید.


منبع : خراسان شمالی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.