پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۹۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۶۱۳ مورد

شنبه ٢٢ خرداد ١٤٠٠ ساعت ١٣:٩ ب.ظ   ( بازدید : 574 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: واکسیناسیون دلیلی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست بنابراین بعد از تزریق واکسن، پروتکل های بهداشتی مخصوصا زدن ماسک را رعایت کنید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر افشین دلشاد با بیان این که بلافاصله پس از تزریق واکسن کرونا، ایمنی در بدن ایجاد نمی شود، گفت: تزریق دوز اول واکسن کرونا، ایمنی کامل در بدن فرد ایجاد نمی‌کند.
وی بیان کرد: حتماً باید 2 دوز واکسن تزریق شود و از تزریق دوز دوم نیز 14 روز بگذرد تا آنتی بادی مناسبی در بدن فرد ایجاد شود.
دکتر دلشاد ادامه داد: واکسن کرونا مانند سایر واکسن هایی که وجود دارد و استفاده می‌شود، ایمنی ۱۰۰ درصد ندارد و در بهترین حالت ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و این احتمال هر چند اندک و ضعیف برای ابتلای خودمان یا دیگران وجود دارد.
وی با اشاره به این که تاکنون کمتر از 10 درصد جامعه، آن هم گروه سنی بالای 70 سال و گروه های شغلی خاص مانند کادر بهداشت و درمان واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: برای رسیدن به ایمنی جمعی، نیاز است حداقل دوسوم جمعیت کشور واکسینه شوند یا این که سابقه ابتلا داشته باشند.
دکتر دلشاد عنوان کرد: هنوز به پدیده ایمنی جمعی نرسیده ایم به همین دلیل باید حتماً حتی پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا نیز احتیاط و پروتکل‌های بهداشتی به خصوص زدن ماسک را رعایت کنیم زیرا خطر انتقال بیماری همچنان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که تمام افراد جامعه واکسینه شوند، می توان در مورد کاهش محدودیت های مرتبط با پیشگیری از بیماری کووید- ۱۹ اظهار نظر کرد بنابراین تا واکسیناسیون عمومی برای حفظ سلامت خانواده خود و جامعه، افراد واکسینه شده تمام پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از انتشار بیماری کووید ۱۹شامل ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در مکان های پر جمعیت رعایت کنند.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.