پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۸۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۸۰۸ مورد

چهارشنبه ٢٦ خرداد ١٤٠٠ ساعت ١٣:٣٠ ب.ظ   ( بازدید : 685 نفر )

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از توزیع 63 نیروی پزشک متخصص در شهرستان های خراسان شمالی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر قاسم بیانی اظهار کرد: بیشتر پزشکان متخصص جذب شده به استان خراسان شمالی در رشته های بیماری های داخلی، کودکان، رادیولوژی و زنان و زایمان هستند.

وی عنوان کرد: 8 پزشک بیماری های داخلی، 5 روانپزشکی، 5 پزشک بیهوشی، 2 پزشک بیماری های قلب و عروق، 2 پزشک ارتوپدی، 2 پزشک گلو، بینی و جراحی سر و گردن، 3 جراح عمومی، 3 پزشک بیماری های اعصاب، 3 رادیوتراپ، 6 رادیولوژ، 6 پزشک زنان و زایمان، 6 پزشک طب اورژانس، 7 پزشک بیماری های کودکان، یک پزشک آسیب شناسی، یک پزشک بیماری های پوستی، یک پزشک هسته ای، یک جراح مجاری ادراری و تناسلی، یک پزشک بیماری های چشم و یک پزشک بیماری های مغز و اعصاب در سال گذشته جذب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شدند.

دکتر بیانی درخصوص روند جذب پزشک متخصص به دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: براساس بیمار پذیری و خروج متخصص که به دلایل مختلفی از جمله اتمام تعهدات، استعلاجی و لغو قرارداد انجام می شود، معاونت درمان دانشگاه به وزارت بهداشت اعلام نیاز می کند.

وی ادامه داد: این اعلام نیاز در سامانه آواب انجام می گیرد و وزارت خانه براساس توجیهات ثبت شده در این سامانه که برای هر بیمارستان و مرکز درمانی ذکر شده است و تعداد نیروی پزشک متخصص که زمان گذراندن دوره طرح آن ها آغاز شده و همچنین سهمیه استان، پزشکان متخصصی در رشته های موردنیاز استان به معاونت درمان معرفی می کند.

دکتر بیانی بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای حضور پزشکان در استان، توزیع نیروها در مناطق موردنیاز، برگزاری کمیته توزیع متخصصین، اسکان موقت و اهدای بسته فرهنگی برای معرفی استان از جمله اقداماتی است که توسط همکاران من در واحد توزیع نیروی متخصص معاونت درمان انجام می شود.


منبع : 2355 م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.