پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۹۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۱۷۸ مورد

یكشنبه ٢٠ تیر ١٤٠٠ ساعت ١٣:٤٦ ب.ظ   ( بازدید : 655 نفر )

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا ویروس دلتا در خراسان شمالی شناسایی و در قرنطینه قرار گرفتند.

دکتر افشین دلشاد روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از تمام این بیماران مشکوک پس از شناسایی نمونه برداری انجام و برای بررسی دقیق به آزمایشگاه های مرکزی در پایتخت ارسال شده است.
وی اضافه کرد : براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان تمام بیماران مشکوک صرفنظر از نوع ویروسی کرونایی که به آن مبتلا شدند (هندی، انگلیسی، دلتایی) تحت مراقبت و قرنطینه خانگی قرار می گیرند و در صورت نیاز نیز در بیمارستان ها بیشتری می شوند.
جانشین ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی اظهارداشت : مردم باید بدانند که کرونا تمام نشده است و  خارج شدن از هر پیک را به معنای اتمام این بیماری ندانند، چرا حتی با تغییر سویه های کرونا پروتکل های بهداشتی و درمانی تفاوتی نمی کنند و باید حتما رعایت شوند.  

دکتر دلشاد با بیان این که سویه جدید کرونا موسوم به کرونای دلتا تهاجمی تر شده است افزود: مردم باید همچنان  ضمن استفاده از ماسک فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، چرا که ممکن است فردی کرونای هندی بگیرد و هیچ علامتی نداشته باشد و فرد دیگری با ابتلا به کرونای چینی فوت کند.

پایان کار واکسیناسیون دوز دوم 

وی در مورد آخرین وضعیت واکسیناسیون گفت: دوز دوم  واکسناسیون در این استان برای کسانی که دوز اول را دریافت کردند رو به اتمام است و  افرادی که واکسن سینوفارم و استرازنکا دریافت کرده اند،  دوز دیگر خود را از ماه آینده دریافت می کنند.

وی با بیان این که بیش از ۹۰درصد از افراد ۷۰ سال به بالا واکسن در خراسان شمالی واکسن دریافت کردند، اظهارداشت : بزودی با شروع نامنویسی در مرحله جدید اولویت بندی تزریق واکسن کرونا افراد بالای 68 سال در استان شروع می شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از تمام افرادی که در اولویت بندی دریافت واکسن قرار دارند و تاکنون نسبت به تزریق اقدام نکردند، خواست تا با مراجعه به سامانه و ثبت نام نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.
وی بالا بودن ریسک مرگ برای سالمندان دریافت کننده واکسن کرونا را شایعه ای بیش ندانست و اظهارداشت : تاکنون از حدود 45 هزار نفری که واکسن کرونا در این استان دریافت کردند به خصوص در سنین سالمندان گزارشی از مرگ ناشی از واکسن اعلام نشد.


منبع : ایرنا خراسان شمالی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.