پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۸۳۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۲۵۷۰ مورد

دوشنبه ٢١ تیر ١٤٠٠ ساعت ١١:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 561 نفر )

اجلاس مشترک مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه استان های کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، برگزاری این اجلاس به منظور بررسی واکسیناسیون عمومی و آخرین وضعیت طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده مجوز(طرح شهید سلیمانی) برگزار شد.
در این اجلاس مجازی از استان خراسان شمالی، رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) حضور داشتند.
در ابتدا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون پرداخت.
دکتر افشین دلشاد اظهار کرد: متاسفانه استان ما نیز در وضعیت قرمز قرار دارد و آمار مبتلایان رو به افزایش است و احتمال این که در استان مبتلا به کرونای دلتا داشته باشیم وجود دارد.
وی با بیان اینکه میزان حساسیت مردم به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: علاوه بر آن با ویروسی روبرو شدیم که مسری تر از گونه های قبلی است و این وضعیت استان رو خطرناک می کند.
دکتر هاشمی عنوان کرد: تقریبا تمامی واکسن های نوبت اول که به استان ما تخصیص داده شده بود تزریق شده است و در نوبت دوم نیز تاکنون بیش از ۷۵ درصد واکسن ها تزریق شده است.
وی یادآور شد: هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص انجام واکسیناسیون توسط دکتر رئیسی تقدیر شد.
فرمانده سپاه خراسان شمالی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در طرح شهید سلیمانی گفت: ظرفیت نیروی انسانی بسیج را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می دهیم تا طرح شهید سلیمانی همچنان ادامه داشته باشد.
سردار چمن ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی ویروس منحوس کرونا را شکست خواهد داد همانطور که شهید سلیمانی در زمان حیاتشان، ویروس منحوس داعش رو شکست داد.
سردار چمن بیان داشت: استان ما برتری فوق العاده ای از نظر ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای نسبت به سایر استان ها دارد و آماده هستیم از این ظرفیت برای اطلاع رسانی به مردم درخصوص راه های پیشگیری از کرونا استفاده کنیم.
وی آمادگی سپاه استان را برای در اختیار گذاشتن ظرفیت مکانی به منظور واکسیناسیون اعلام کرد و افزود: سالن های ۹ دی و صالحین، مدارس سپاه در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین و دهکده لاله از امکانات زیرساختی خوبی برخوردارند و در مواقع نیاز این ظرفیت ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی به منظور خدمت رسانی به مردم قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به منظور جمع بندی جلسه بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی به قوت خود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، بسیج و هلال احمر ادامه خواهد داشت.
دکتر سید احمد هاشمی گفت: با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی و تحویل مدارس به آموزش و پرورش، از ظرفیت مکانی سپاه استفاده خواهیم کرد همچنین ظرفیت فضای مجازی سپاه نیز بستر خوبی برای اطلاع رسانی به مردم درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی است.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.