پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۱۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۵۵۱ مورد

سه شنبه ٢٩ تیر ١٤٠٠ ساعت ١٣:٢ ب.ظ   ( بازدید : 648 نفر )

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فلسفه عید قربان، دل بریدن از هر چیزی که به آن وابستگی و تعلق داریم، است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی رستگار بیان کرد: عید قربان از اعیاد بزرگ ادیان الهی و ابراهیمی و دین اسلام و همچنین عید سربلندی ابراهیم خلیل (ع) از آزمون دشوار و بزرگ در پیشگاه رب العالمین است.

وی بیان داشت: این عید یکی از اعیاد مهم و یادآور اوج ایمان، اخلاص و بندگی در برابر پروردگار عالم است و شب دهم ذی الحجه از شب‌های مبارک و جزو چهار شبی است که احیا و شب زنده داری در آن مستحب است.

حجت الاسلام رستگار ادامه داد: اعمالی از قبیل زیارت امام حسین علیه السلام یا دعای «دائم الفضل علی البریه» که در شب جمعه هم وارد شده در این شب مستحب است.

وی عنوان کرد: برای روز عید قربان، چند عمل از جمله غسل و نماز عید قربان وارد شده است که نماز آن همانند نماز عید فطر بوده که در عصر غیبت خواندن آن به صورت فرادا و جماعت خصوصاً در شرایطی که موج پنجم کرونا در کشور و استان آغاز شده و در وضعیت قرمز قرار داریم، ترجیح دارد.

حجت الاسلام رستگار افزود: خواندن دعای ندبه و دعاهایی که قبل و بعد از نماز عید، سفارش شده، مستحب است همچنین تکبیر هایی نیز در کتب ادعیه از جمله مفاتیح الجنان وارد شده است.

وی قربانی کردن در روز عید قربان را برای همه مسلمانان مستحب موکد خواند و گفت: برخی از علما، قربانی کردن را برای کسانی که توانایی دارند واجب دانسته اند و در احادیث وارد شده که مستحب است قربانی را سه قسمت کنند؛ قسمتی برای همسایگان، قسمتی برای نیازمندان و قسمت سوم برای اهل خانه نگه دارند.

حجت الاسلام رستگار خاطرنشان کرد: امیدواریم که عموم مردم استان خصوصاً برادران اهل سنت از برگزاری مهمانی های شلوغ خودداری کنند تا هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا ریشه کن شده و به شرایط عادی زندگی بازگردیم.


منبع : 2355 م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.