پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۶۷۷۲ مورد

چهارشنبه ٣١ شهریور ١٤٠٠ ساعت ١٠:٥١ ق.ظ   ( بازدید : 310 نفر )

امروز نشست مشترک مداخلات غیر علمی و خود درمانی درخصوص درمان بیماری کرونا با حضور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مدیر کل پزشکی قانونی و رئیس نظام پزشکی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ دکتر «قاسم بیانی» با تاکید بر همکاری مشترک با پزشکی قانونی استان جهت مدیریت مداخلات غیر علمی در درمان کرونا، اعلام کرد: متاسفانه عطاری هایی در شهر هستند که اقدامات و مداخلات غیر علمی دارند به نحوی که تاکنون یک عطاری نیز در این خصوص شناسایی و برای آن پرونده ای نیز تشکیل شده است.

وی گفت: افرادی در این صنف هستند که به دنبال درمان نیستند و فاقد مجوز کار طب سنتی می باشند و فقط می خواهند بیمار را بجهت سودجویی صرفا حفظ کنند.

دکتر «انصاری مود» رئیس نظام پزشکی استان نیز در این نشست اعلام کرد: با این که در استان به دلیل مدیریت علوم پزشکی افراط و تفریطی در درمان بیماری کرونا توسط طب سنتی شکل نگرفته است اما در استان آمادگی زمینه ای برای پذیرش مداخلات غیر علمی وجود دارد.

وی با بیان این که استفاده از تریاک برای درمان کرونا در استان وجود داشت، اضافه کرد: اما با ساخت به موقع کلیپ های آموزشی و هشدار به موقع، مردم از رویکرد استفاده از مواد مخدر عقب نشینی کردند.

وی با بیان این که اکنون درمان های مکمل از سوی برخی سودجویان پیدا شده است، اعلام کرد: به دلیل عدم کنترل فضای مجازی مردم به اشتباهاتی دچار شده اند.

وی با اشاره به این که به دلیل همکاری پزشکان طب سنتی و اعلام آن ها درخصوص این که برای درمان کرونا نمی توان از طب سنتی استفاده کرد، افزود: مشکل اصلی ما در مرکز استان نیست، بلکه جولان اطلاعات در فضای مجازی است.

وی با بیان این که مقوله ای تحت عنوان طب اسلامی نداریم، اعلام کرد: طب اسلامی با اتصال خود به بدنه طب سنتی و بهره گیری از این طب، فضایی برای خود ایجاد می کند و معظلاتی را رقم می زند.

وی ادامه داد: 2 مورد مداخلات غیر علمی با نام طب اسلامی در بجنورد داشتیم که شناسایی و جمع آوری شد اما به دلیل این که طب سنتی دارای طرفدارانی است از مسیر خود منحرف شده است.

دکتر «محمد رضا نورس» مدیرکل پزشک قانونی استان و متخصص طب سنتی  نیز در این نشست مواردی را جهت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی جهت تسریع در مدیریت این مسائل مطرح و به اقداماتی که تاکنون انجام شده است نیز اشاره کرد.


منبع : ت1- 3717ز چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.