پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۲۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۸۷۳ مورد

شنبه ٣ مهر ١٤٠٠ ساعت ١٣:٤٤ ب.ظ   ( بازدید : 376 نفر )

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ستاد استانی کنترل کرونا، درخصوص انجام تست PCR زائران اربعین به ابهامات منتشر شده در برخی از رسانه ها پاسخ گفت.

دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به واکسن زائران برای اربعین و ابهامی که در رسانه ها ایجاد شده بود، گفت: برای خروج افراد به  خارج از کشور، ما آیین  نامه ای  بین الملی داریم که در این آیین نامه برای کووید 19،  افراد سه روز قبل از عزیمت، باید تست پی سی آر منفی داشته باشند که در مورد سفر اربیعن هم، همین طور است.
وی اضافه کرد: هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی به این سامانه که دسترسی آن در اختیار شرکت های هواپیمایی است متصل نیستند و هرکسی که بخواهد در این سامانه  برود باید  کدی را بگیرد که از قبل آزمایشگاه های خصوصی به این سامانه متصل بودند و در استان ما هم فقط یک آزمایشگاه متصل بوده است .
وی اضافه کرد: برای 170 نفر هماهنگی های لازم را انجام دادیم و با وجود فرصت، اما در روزهای اخرازدحام ایجاد شد و حتی برای بهبود شرایط از پرسنل بیمارستان هم در آزمایشگاه مربوطه مستقر کردیم تا  تعداد بیشتری تست انجام شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز 170 نفر پذیرش شدند، که تنها 2 یا 3 نفر روز آخر مراجعه کرده بودند که به انان گفته شده بود، باید به مشهد بروند که در همین خصوص پیگیری لازم انجام شد و این  چند نفر هم  پذیرش شوند . 
وی گفت:خوشبختانه برای بقیه متقاضیان انجام شده است و تا بعد ازظهر نتایج به دستاشان می رسد.
وی افزود: برخی از متقاضیان این نوع آزمایش به عنوان بیمار در مراکزبهداشت نام نویسی کرده بودند که در لب مرز و فرودگاه دچار مشکل می شوند و باید روند دیگر متقاضیان را انجام دهند. 
وی ادامه داد: سوالی مطرح می شود  که چرا دانشگاه علوم پزشکی این کار را انجام  نداد، چون اگرما انجام می دادیم متقاضیان دچار مشکل می شدند، مضاعف براین که باید هزینه را هم پرداخت می کردند. در واقع هزینه رفت با خودشان است و برگشت را ما انجام می دهیم واگر لازم باشد  قرنطیه انجام می شود.


منبع : ت1-0094ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.